Eredeti cikk:  http://totalcar.hu/tanacsok/kutyudoktor/2017/09/05/akkuproblema_a_pt_cruiserben/ 

Nincs kérdésem csak csodálkozok hogy azt irja az akkumulátor lemerüléssel küzködö PT-Crysler-es kollegának hogy az akku 7-10 nap alatt lemerül ha nem használjuk az autót.Nos nekem van egy 2007-es Suzuki Igniszem amit november 1-e körül leállitok meleg garázsba és legközelebb március közepén inditok ujra.A kocsi eddig mindig és azonnal indult, az akkut 2012-ben cseréltem utoljára.Akkor most mi ez a 7-10 nap???? Szivesen olvasnám erröl az Ön kommentárját,mert én is csodálkozok hogy indul,van is a kocsiba inditó kábelem,de eddig nem kellett használnom.Ja Egy kérdésem azért van :eltelt 5 év lecseréljem az aksimat annak ellenére hogy indul a kocsi?
Üdvözlettel Peter,ja és nagyon jó az oldal szivesen olvasgatom a tanácsait.

Kedves Péter!

Ez nagyon egyedi eset és szinte hihetetlen, hacsak nem veszi le az akkumulátor saruját télre. Az akkumulátornak felépítéséből adódóan van szivárgása, azaz merül magától is. Az autóban minimum van egy autórádió, aminek memóriájához, a programok megtartásához szükséges, igen kis áramigény szintén meríti az akkumulátort. Egy átlagember, aki hetente egyszer használja az autót, és itt nem a kérdező úrról beszélek, rövidtávon használja, elmegy 20-40km-t és leáll. Ezt az utat sem teljes fordulaton teszi, de cserébe megy a világítás, a szellőzőventilátor, a rádió, esetleg klíma, így a töltés közel sem maximális, mindemellett rövid ideig tart. Az akkumulátor szempontjából ez a használat inkább kimerítő, mint feltöltés. Ahogy beköszönt a hidegebb idő, nekem napi két-három kérdés érkezik a ritkán használt autó lemerülése miatt.

Másik kérdésre általánosan igaz választ adok. Soha, semmit nem szabad cserélni mérés nélkül. Szerencsére a mi életünkben, a műszaki termékek mérhetők, állapotuk meghatározható és egy esetleges hiba is csak mérés után orvosolható. Persze üzleti szempontból mondhatnám, hogy cserélje ki az ötéves akkumulátort, mert hamarosan úgy is elromlik, de inkább célravezető, ha megmondom, hogy milyen állapotú és Ön dönt a cseréről, lefeljebb nem idén, hanem jövőre lesz vásárlónk.

Ha az autóját mindig hadrafogható állapotban szeretné tartani, vagy az autó nagyon fontos feladatot lát el, ezért nem engedheti, hogy az egyszer is műszaki probléma miatt megálljon, akkor a régről ismert TMK, vagyis a tervszerű megelőző karbantartás szerint, a gyártó specifikációja szerinti időben ki kell cserélni az alkatrészt, esetünkben az akkumulátort. Ha átlag felhasználó, akkor meg kell várni, amíg a csere indokolt lesz a mérés alapján.

Az akkumulátor mérésére van minden rendes műhelyben teszter. Ez nem ad teljesen pontos értéket, de elegendő ahhoz, hogy megállapítsuk, hogy meddig bírja még és mi várható el az akkumulátortól. Csak azért cserélni, mert öreg, nem szabad. Amikor többször lemerül egy akkumulátor és a gyanú árnyéka felé halad, vagy az aktuális szakértő szomszéd tapasztalata is az akkumulátor cserére szavaz, még mindig a mérést ajánlom. Megmérjük az akkumulátor állapotát, az autó nyugalmi áramfelvételét és a töltést. Ezek alapján pontosan meg lehet mondani, hogy mire kell beruházni. Az új akkumulátor beépítésénél indítóáramot is kell mérni, mert nagyon kevesen gondolnak rá, de az elöregedett önindító lényegesen megnövekedett áramfelvétele nem csak az áramfogyasztásban jelentkezik, hanem csökkenti az akkumulátor élettartamát.

Összegezve, a ritkán vagy rövidtávon használt autó akkumulátora üzemszerűen lemerül. Ha cserében gondolkodik, előtte mindenképpen méresse meg, ne dobja ki a pénzt fölöslegesen.

Üdvözlettel, Kütyüdoki