Kedves Kütyüdoktor!

Adott egy 2015-ös gyártású Hyundai i30 1,6 crdi cw családi kombi gyári tolatókamerával szerelve. (sajnos az előző tulajdonos miatt már nem él az 5 éves garancia)
Az egyik reggelen a tolatókamera képe sűrűn váltakozva fekete illetve valós képek között felmondta a szolgálatot. Azóta már a kijelző át sem kapcsol, tolatáskor is csak a rádió látható rajta.
Felkerestem egy Hyundai szervízt, ahol 150-160 ezres ajánlatot kaptam a kamera cseréjére. Ezen elkeseredve felvettem a Hyundai Magyarországgal is a kapcsolatot és a segítségüket kértem. Azt tanácsolták, hogy amennyiben nem a gyári kamerát választom (az ára miatt), úgy beépíthető a Kenwood CMOS130-as kamera kb 50 ezres áron. A google a barátom, ezért rákerestem az interneten is. Itt kb 20 ezer Forint körül beszerezhető.
Az első kérdésem az, hogy Ön ajánlja-e az univerzális kamerákat a gyári fejegységhez?
A második kérdésem pedig az lenne, hogy kínai webáruházakban (Laliexpresss) kedvező áron lehet vásárolni Hyundai Elantra-hoz tolatókamerát, ez jó lehet az i30-hoz még ha más is a csatlakozása?
Segítségét előre is köszönöm, és bocsánat, hogy ilyen hosszúra sikerült a levelem!

Üdvözlettel:
R. Zs.
(egy állandó olvasó)

Kedves R.Zs.!

Ha a kamera meghibásodik, akkor még a kijelző átváltja a képet csak sötétség vagy ugráló képet mutat. Tudomásom szerint ebben az autóban a fejegység látja el tápfeszültséggel a kamerát és a képváltást is a fejegység végzi CAN hálózatról kapott információval.

Az átlagos univerzális kamera, legyen az márkás vagy kínai, 12V-ról működik, ezzel szemben itt 5-6V-ról működő példányra van szükség. Az Alpine dedikált kamerái közül lehet megfelelőt választani, de a csatlakozása nem ugyan az, azt le kell vágni és újrakötni, a feladathoz némi szakértelemre van szükség.

Én nem vásárolnék semmit, amíg nem tudom pontosan, hogy mi a hiba. Mivel nem vált át a fejegység kijelzője tolatókamerára, vagy a fejegység, vagy a tolatójel hibás. Mindemellett lehet hibás a kamera is, sőt, lehet, hogy a kamera meghibásodása okozott valami rendelleneset a fejegységben, ezt mind ki kell mérni.

Mielőtt nagyon megijednénk, egy reset sokat segíthet. Le kell venni az akkumulátor egyik saruját és pihentetni az elektromos rendszert két-három percig, majd visszahelyezni. Ettől minden elektronika újraindul és lehet, hogy helyreáll a rend. Az akkumulátor levétele miatt újra kell állítani az időmérő órát és újratanítani az automata ablakokat, ennek módja le van írva az autó használati utasításába.

 

Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu