Szia Kütyüdoktor!
Van egy E11-es Corollám, jó pár éve egy Alpine CDE-111RM fejegységet használok benne, Alpine SPG-17CS első szettel és hátul egy pár Alpine SPG-69C3 ovállal. Egy ismerősöm eladta az autóját, maradt neki egy Alpine CDA-9856R fejegysége, amit nekem adott.
Szeretném megkérdezni, véleményed szerint érdemes lenne ezt a fejegységet használnom? Adna hozzá a hangteljesítményhez, illetve a szebb hangzáshoz? Jobban „meghajtaná” a hangszórókat? Úgy emlékszem, annak idején ez nem alsó polcos fejegység volt…
Köszönöm! Üdv. Sz.
Kedves Sz.!
Igen a CDA-9856R egy nagyon jó fejegység volt, de a mostani rádiódról is ezt tudom mondani. Ha a hangzásban kell különbséget tegyek, akkor az öregebb készülék jobb paraméterekkel bír, de az új sem marad el tőle és a négyhangszórós kiépítésben nem tudná kiélni magát a szebb hang. A 9856 három erősítőkimenettel bír, ami egy magasabb kiépítésű zenénél kiváló lenne, hiszen közvetlenül szabályzott kimenetek hajtanák az erősítőket és ezt nagyon meghálálná a hangzás.
A kimeneti teljesítmény ugyan azt nyújtja a két fejegységnél, így hangerőben nincs különbség.
Míg az öreg a hangbeállítás és erősítő meghajtás terén remekel, a 111RM kezel USB eszközt, bár csak MP3-ban és úgy emlékszem, nem ismeri a tömörítetlen formátumokat, de napi használatban, háttérzenének, négy hangszórón ez szerintem hasznos szolgáltatás.
A 9856 esetében, ebben a kategóriában előfordultak CD hibák, több készüléknek volt olvasófej hibája, ettől tartanék, mert a fejcsere roppant költséges, CD nélkül meg elég korlátozott lenne a használata.
Ha én állnék választás előtt, akkor nagyon sajnálnám a szebb hangú és több RCA kimenettel rendelkező 9856-ot (ami szebb is), de nem cserélném ki a CDE-111RM-et. Ha ez egy kezdet, egy első lépés a nagy zene kiépítésében és hamarosan bekerülne az autóba erősítő és mélyláda, akkor viszont az idősebb fejegység lényegesen jobban muzsikálna.
Mivel egy rádió kicserélése nem nagy mutatvány és minden rendelkezésre áll ahhoz, hogy kipróbáld, cseréld ki és ennél nincs jobb, mint hallani vagy nem hallani a különbséget.
Szia!
Nagyon szépen köszönöm, nagyon sokat segítettél!
Régóta használom ezt a felállást, összességében elégedett vagyok a rendszer hangzásával, de az az érzésem, a hangszórók, különösen a hátsó oválok jóval többet tudnának. Egy négyutas (vagy két kétutas?) erősítő és a 9856 lehetne a megoldás? Házon belül maradva, a rendszer szintjéhez mérve milyen (melyik) erősítőt javasolnád?
Kedves Sz.!
Az erősítő lényeges változást hoz a rendszerben, sokkal dinamikusabb lesz a hang a teljesítménytöbblet miatt. Pioneer GM-D1004 lenne a minimum, amit ajánlanék, ez egy nagyon kicsi, de erőteljes szerkezet, digitális felépítésű és nagyon könnyű beszerelni. Ha továbblépés, akkor először minimum egy ilyen és ebből lehet lépni akár a mélyláda felé is. Mindenkinek elmondom, ezért most is leírom, hogy a digitális erősítők kicsik és gyári kábelei vékonykák, de nagyot szólnak és minden esetben lényegesen vastagabb tápvezetékeket kell használni a gyári helyett.
Szuper, köszönöm szépen!
Ne haragudj, hogy ismét zavarlak, de ez a Pioneer erősítő nagyon megtetszett! Lenne vele kapcsolatban néhány kérdésem:
- Ha az RCA kábellel szeretném a jelet adni, az egy pár RCA kimenettel rendelkező CDE-111RM használható? Úgy látom, az erősítő kábelén 2 pár RCA van. Vagy kell hozzá egy RCA elosztó? Itt nincs kapcsolószál, mint a régi erősítőkön (úgy emlékszem, a kék színű)?
- Az akkumulátortól a sárga állandó pozitívot kell elhúzni? El kell húzni a fekete testkábelt is, vagy elég máshol testet adni? Piros vezeték (gyújtáskapcsoló) az erősítőn elvileg nincs!?
- Úgy látom a honlapotokon, nálatok nincs webshop. Ennek ellenére szeretném megkérdezni, van nálatok raktáron ilyen erősítő, esetleg tudnál egyet (utánvéttel) küldeni?
- Ha igen, esetleg az megoldható lenne, hogy a gyári csatlakozóba bekötnél egy megfelelő vastagságú tápkábelt biztosítékkal és testet? A gyári hangszóró kábelek jók? Vagy azt is cserélni kell a csatlakozóban? Az autóban én Connection FT-212-es kábelt használtam!
Szia!
Az erősítő úgy van előkészítve, hogy RCA bemenet esetében a kapcsolószál (kék) kapcsolja be, de lehet hangszórójelről is vezérelni, ilyenkor a hang megjelenése kapcsolja be automatikusan, én ezt ajánlom ebben az esetben. A hozzáadott nagyszintű (hangszórójel) kábelkészlet ISO-ISO csatlakozós, egyszerűen össze kell dugni a rádió és a hangszórócsatlakozókat és kész. Kész lenne, de az autók többsége vékonyka tápvezetékkel rendelkezik, hiszen drága a réz, ezért ajánlatos egy vastagabb, min. 2-2,5 tápvezetéket kihúzni az akkumulátorhoz vagy a biztosítéktábla nagyáramú pontjához. A testet elegendő az erősítő közelében a karosszériához csatlakoztatni, nem ajánlatos kihúzni az akkumulátorig, mert földhurkot képezhet és zavar kerül a rendszerbe, ezt sokan elhibázzák.
Az erősítő kicsi és bárhova elhelyezhető, nem melegszik, mert digitális, „begyűrhető” a kesztyűtartó mögé bárhova.
A hangszórókábelek megfelelnek, természetesen javít, ha cseréled, de ez nagyon nagy munka, ekkora teljesítménynél nem ér meg.
Webshopunk egy hónapja szűnt meg, már olyan mértékűek lettek a szállítási árak és olyan hatalmas forgalmat nem generált, hiszen mi szerelők vagyunk és nem kereskedők, hogy leállítottuk. Tudunk küldeni, a megrendeléstől számított két munkanap, hogy ideérjen az erősítő és utána küldjük azzal a szállítóval, amelyiket kívánod, nekünk nincs élő szerződésünk egyikkel sem.
Szia!
Sikeresen megtörtént a beépítés, szerencsére nem volt semmi probléma! Maradtam a CDE-111RM-nél, RCA nélkül, hangszórókábelekkel kötöttem be az erősítőt. Szerencsém volt, pont befért a középkonzolon a fedeles tárolóba. Remélem, nem fog nagyon melegedni, sok helye nincs. Bár tegnap ment másfél órát, kézmeleg volt. A hangzás viszont gyökeresen megváltozott, nagyon erős és dinamikus lett. Most az érzésem, az első szettet simán túl lehet terhelni, lehet, hogy ki kellene próbálni a első szett alsó szűrését. Régen 15-ös hangerőt bírt el a rendszer, ott még szépen szólt. Most 12-esen sokkal erősebb, hangosabb. Egyszóval szuper lett. Köszönöm szépen a hasznos tanácsokat és a sok segítséget!