Tisztelt Kütyüdoki!
Wartburgomhoz keresek fűtőszálas hátsó szélvédőt. Kettőt már vettem, próbalámpás vizsgálat nélkül mindkettő zsákbamacska, a szélvédős szerint az egyik menthetetlen (patinásodtak a szálak) a másik menthető, de egy szál javíthatatlan azon is. Nem adom fel a keresést, teljesen jó szélvédő kell. Hogyan kerüljem el, hogy legközelebb ne rosszat vegyek? Milyen vizsgálati módszerek vannak, ha egy bontott fűtőszálas szélvédőről akarom megtudni a helyszínen az eladónál, működik-e?
Csatlakozó saruban végződő kábelekkel rá tudom kötni egy akkumulátorra. Olvastam próbalámpáról is, milyen próbalámpa kellene ide? Beírva az internetes keresőbe, ezer féle próbalámpát kidob.
Köszönöm!
Tisztelt Érdeklődő!
A legegyszerűbb teszt az lenne, ha a hideg szélvédőn bekapcsolná a fűtést és a pára azonnal megmutatná, hogy melyik szál fűt, melyik nem. Persze a jelenlegi időjárás erre nem ad lehetőséget, így valóban mérni kell, de azt nehéz, mert a szálak párhuzamosan kapcsolódnak.
Ha ismert lenne a jó ablakfűtés ellenállása, akkor elegendő lenne egy ellenállásmérés, mert ha valamelyik szál szakadt, akkor a fűtés ellenállása magasabb értéket mutatna.
Ha van feszültségmérője, akkor a műszer egyik pontját tegye pozitív feszültségre, a másikkal mérjen a fűtőszálak közepére. Középen félfeszültséget kell mérnie, kb 6V-ot. Ha valamelyik szál szakadt, akkor vagy sokkal magasabb, vagy sokkal kisebb értéket mérhet rajta attól függően, hogy pozitív vagy negatív felé esik a szakadás. A mérést fordítva is végezze el. Ugyanezzel a módszerrel ellenállást is mérhet temészetesen.
Amelyik szálat hibásnak találja azt vizsgálja meg alaposan. Ha csak egy kis helyen van szakadás azt még lehet javítani, autósboltban kapható hozzá speciális festék. Próbalámpával is ellenőrizheti, de az nem ad annyira egyértelműen látható eredményt. Bármilyen próbalámpa megfelel, mert ez egy nagyáramú áramkör, de minden mérésnél figyeljen, hogy a mérőeszköz ne karcolja a fűtőszálat, mer a megkarcolt, elvékonyodott szál hamar tönkremegy.
Üdvözlettel, Kütyüdoki