Kedves Doki!
Ti is árultok akkumulátort, nálatok is érdeklődnék, talán közelebb visz a megoldáshoz. Úgy néz ki, hogy akkumulátorcsere előtt állok, de nem vagyok teljesen meggyőződve róla. Az biztos, hogy négy nap állásban lemerül az autó, mindenki azt mondja, hogy cseréljek aksit, de az 3 éves és Bosch, szerintem ennyit ki kéne bírnia. Hogyan tudom elkülöníteni, hogy tényleg az akku a rossz vagy az autóban valami leszívja? Az autóban minden gyári, nincs se hifi, se riasztó, se telefontöltő, semmi. Az autó Opel Meriva 2013-as.
Köszönöm a segítséget
Szabó L.
Kedves Szabó L.!
Jól teszed, hogy kérdezel, mert minden cserét mérésnek, hibamegállapításnak kell megelőznie, a szóbeszéd mindig félretájékoztat. Nagyon egyszerű, meg kell mérni az autó nyugalmi áramfelvételét és a töltést első lépésben. A nyugalmi áramfelvétel nem lehet magasabb 60-80mA-nél, a töltésnek legalább 13,8V-nak kell lennie. Ha valamelyik paraméter eltér, akkor érdemes abban az irányban keresni a hibát, de előtte az akkumulátort is tesztelni kell. Minden elektromos szerviznek van tesztere, ami nagy közelítéssel megmondja, hogy azakkumulátor hány százalékos. Ha 80% az értéke, akkor érdemes egy regenerálásra leadni, az nagy eséllyel megújítja és kiterjeszti az élettartamát. Ha nem esik nagyon messze tőled a szervizünk, szívesen megmérjük az autót és a mérések alapján megmondjuk a hiba okát. Feltételezem, hogy az autóhasználati szokásaid nem változtak, nem csak egy kört használod az autót a Tescoig egy hét alatt, mert az megint más probléma lenne.
Ha az akkumulátor a hibás, tudunk regenerálni és tudunk új akkumulátort is ajánlani szükség esetén.