Kedves Kütyüdoki!

Az A6-os Audi 3.0-ás TDi 2004 08-i autóm jelenleg a garázsomban van, szervízbe nem tudom vinni, mert az autóriasztó, mihelyt ráteszem az akkkumulátorra a sarut, bekapcsol és blokkolja az indításgátlót. Mivel 10 %-ra jelezte az aksi töltöttségét, gondolva arra, hogy a 4 éves aksi cserére szorul, vettem egy újat. Sajnos semmi nem változott. Az aksi töltöttségét az új esetében is 10 %-ra jelzi, bekapcsolja a riasztót és blokkolja az indításgátlót. Korábbi előzmény, hogy generátorcserére került sor és ezt követően az MMI szerint volt mikor töltötte az aksit a rendszer, volt mikor nem. Ezért használat után minden esetben levettem az aksiról a vezetéket, míg nem a fentebb írt hibajelenség előállt. Az MMI-ben a gyári adatok visszaállítása nem vezetett eredményre. Gondoltam, legalább a dudát kiiktatom. Két biztosítékot is kivettem, ami a könyv szerint a kürt működésével kapcsolatos, de ez sem bizonyult eredményesnek,a duda továbbra is megszólalt. A rádiófrekvenciás távirányitóval történő ki-be kapcsolás nem állítja le a riasztót. A központi zárat működteti, ezért a benne lévő elem jó lehet. Mit tudok tenni?

Tisztelt Érdeklődő!

Azt hiszem a generátorcsere nem volt befejezett munkafolyamat. Mielőtt cserélünk, mindig mérünk és a mérési eredményekre támaszkodva határozzuk meg a cserélendő alkatrészt, esetleg alkatrészeket. A generátor, ha hibás volt, azt cserélték, de utána is ellenőrizni kell a rendszert, és azt hiszem ez nem történt meg. Ha tesztelték volna, akkor már felszínre kerülhetett volna a töltés probléma. Olyan nem lehetséges, hogy egy 10%-os akkumulátor egy kilométer alatt feltöltődjön. Ha ezt mutatja a komputer, akkor vagy a komputer hibás, vagy inkább valami nagy kontakthiba van az autó elektromos rendszerében. Az akkumulátor csere, mérés nélkül szintén lehet fölösleges lépés. Akkumulátor teszterrel nagyon jó közelítéssel meghatározható az akkumulátor állapota, amiből arra is következtethetünk, hogy az igazi hiba merre leledzik.

Fel kell tölteni az akkumulátort, majd a biztosan jó akkut betenni az autóba. Meg kell mérni, hogy az akkumulátor negatív pontja és az autó karosszériája, illetve a motor fémváza között nincs-e átmeneti ellenállás, kontakthiba. Ha ez jó, akkor a pozitív oldalt is ellenőrizni kell a biztosítéktábla valamelyik főbiztosítéka és az akkumulátorsaru között. Otthon nagyjából ennyit lehet mérni.
Nem tudom, hogy utólagos vagy gyári az autóriasztó. Ha gyári, akkor azzal otthon nem tud mit kezdeni. Ha utólagos a riasztó, tudnom kéne a típusát, hogy a szervizállapotba vagy kikapcsolt állapotba kapcsolás menetét kitalálhassuk. Az utólagos autóriasztók jellegzetessége, hogy az akkumulátorsaru visszahelyezésekor, amikor áramot kap a riasztó, riasztással kezd. Például az akkumulátorcsere ilyen folyamatot eredményez, és riasztáskor a motorblokkolás is aktív, ami miatt nem tudja indítani a járművet.

Első lépésként meg kellene tudni, hogy utólagos-e a riasztó, és, ha az, akkor milyen típus. Ennek tudatában a riasztót kikapcsolnánk, így indítható lenne a jármű. A beindítás után ellenőrizni kell, a töltést és azt, hogy mitől mutat butaságokat a komputer. Mindenképen szervizbe kell menni és ott kiolvasni, hogy miféle hibákat tárolt el az autó komputere.

Üdvözlettel, Kütyüdoki

Kedves Doki!

Köszönöm szépen a részletekbe menő segítséget.
A riasztó a gyári. Én a 2. tulaj vagyok, 3 évesen vettem az autót és a gyári leírás illik a működési mechanizmusára, ebből gondolom.
Vagyis, ha jól gondolom, vagy tréleren szervízbe kell vinnem, vagy autóklub szervízkocsival kell egy gyors hibaelhárítást eszközölnöm, hogy saját keréken szervízbe vigyem.
Mégegyszer köszönöm.

Tisztelt Érdeklődő!

Sajnos így tűnik. A szervizbeszállítás előtt érdemes a szerelőtől informálódni a gyári riasztó kikapcsolásáról. Ha tud valami praktikát, akkor a tréler megspórolható, ami nem is olyan kis költség. Amint az autó felkerül a számítógépre, azonnal látszani fog a megoldás. Nagyon fontos, hogy márkaszerviz gyári diagnosztikai programmal rendelkezik, ami mindent ki tud olvasni. A márkafüggetlen, szakosodott szervizek nem feltétlenül vásárolják meg a gyári programot, csak egy kompatibilis szoftvert, ami nem tud mindent értelmezni. Ezt csak azért írom le, mert, ha nincs hibakód, az lehet a kiolvasó hibája is, ebből már volt rengeteg probléma. Találgatni nem célszerű, az Önnek kerül pénzébe. Mérni kell és kiolvasni.