Tisztelt Kütyüdoktor!

2004-es Golf V 1.4 FSI autóm, ha egy hétig  nem használom, már nem indítható, lemerül az akkumulátora, ön szerint ez így normális vagy vegyek új akkumulátort?

Tisztelt Érdeklődő!

Meglepő, hogy júliusban érkezik ez a kérdés, ez tipikus téli probléma.

Nem, mielőtt nem ellenőrizték az autót ne vásároljon, mert a jelenségnek több oka is lehet.

A keveset használt autó esetén az akkumulátor önkisülése és a töltésre fordított kevés idő megbosszulja magát és elfogy az akkumulátorból az energia. Mikor keveset használunk egy autót, már a beindításnál jelentős töltést használunk el magával az önindítóval, majd menet közben megy a klíma vagy a fűtés, szól a zene, világítanak a lámpák és közben alapjáraton araszolunk a forgalomban, így csak használjuk az akkumulátorban tárolt energiát, vissza nem töltjük. Természetes, hogy egyszer csak elfogy és ilyenkor nem elegendő bebikázni az autót és menni vele pár kört, mert pár kör után lehet, hogy azonnal próbálva beindul, de egy óra múlva se híre se hamva nincs annak a pár körnek. Egy lemerült akkumulátort 6-8 órán át kell tölteni, gondoljunk bele, hogy a telefon kicsinyke akkumulátora sem tölt semmit öt perc alatt. A legtöbben ezt hibázzák el, a töltést, csak bikáznak és következő nap ismét ott állnak a probléma előtt.

Mielőtt az akkumulátort cserélnénk, vizsgáltassuk meg az autót. Meg kell mérni a töltést, ha az átlagos autó esetében 13,6V körül van, akkor az jó. Meg kell mérni a nyugalmi áramfelvételt, azt a fogyasztást, amit az autó eszik álló helyzetében. Ha ez az érték 50mA alatt van, akkor jó. Ezután meg kell mérni az akkumulátort, ehhez minden elektromos szerviznek van műszere, ami jó közelítéssel megmondja, hogy milyen töltöttségű és állapotú az akkumulátor.

Csak ezen paraméterek birtokában döntsünk, mert vehetünk új akkumulátort, ha hibás a töltés áramkör, vagy magas a nyugalmi áramfelvétel, esetleg soha nem volt feltöltve rendesen az akkumulátor.

Aki nagyon ritkán használja az autóját, az lehetőség szerint használjon csepptöltőt, ami nem nagy befektetés anyagilag, jelentősen megnyújtja az akkumulátor élettartamát, csak kell hozzá egy 230V-os csatlakozási lehetőség természetesen. Akinek ilyen lehetősége nincs, de a mérések alapján az autó nyugalmi áramfelvétele 50mA+, az leálláskor vegye le az akkumulátor saruját, ezzel rengeteget spórol, de előtte ellenőrizze az autó leírásában, hogy le szabad-e venni az autó akkumulátor saruját!

Szívesen segítünk, mi mindezt meg tudjuk mérni, be tudjuk határolni a hibát és szükség esetén kiváló akkumulátoraink vannak a rollertől a repülőig mindenbe.

Üdvözlettel, Kütyüdoki