BASIC autóriasztó és rablásgátló rejtett nyomógombos azonosítással
Beépítve, bruttó 129.900Ft-tól
• Ajtónyitás érzékelés
• Csomag- és motortér nyitásérzékelés
• Riasztáskor fényjelzés
• Riasztáskor hangjelzés, az autó saját kürtjével
• Szervizállapot
• Gyújtásfigyelés
• Nyitva maradt ajtókra figyelmeztetés
• Bővíthető opcionális modulokkal (emelés, radar, akkus sziréna, helyzetmeghatározás, …)
• Bővíthető opcionális modulokkal
• LED visszajelző
• Diagnosztikai csatlakozó (OBD) védelem
• Ultrahangos belsőtér figyelés
• Rablásgátlás funkció rejtett nyomógombos azonosítással
• CAN-bus rendszerű gépjárművekkel is kompatibilis
• Gyári távkapcsolójáról vagy plusz távkapcsolóról vezérelhető
Rövid leírás
A BASIC autóriasztó csomagunk az alapvető autóriasztó funkciókon felül rablásgátló és OBD (diagnosztika csatlakozó) tiltás funkciókkal rendelkezik.
A riasztót mindig az adott gépjármű elektromos rendszeréhez választjuk a biztonságtechnikai gyártók legjobbjainak kínálatából. Tökéletesen illeszkednek mint analóg, mint CAN-bus rendszerű gépkocsikhoz. Élesítésük történhet az autó gyári távkapcsolójával, de ennek hiányában történhet a riasztó távkapcsolójával is. Éles állapotban figyeli a jármű ajtajait, csomag- és motorterének nyitását és az autó belső terének változását. Riasztáskor az indexek vagy a helyzetjelző villogásával és az autó gyári kürtjének szaggatott megszólalásával hívja fel a figyelmet. Vezérli a meglévő központi zárat.
A rablásgátló védelmet nyújt, ha Önt kiszállítják, kicsalják az autóból, de védi a járművet egy autókulcs lopás esetében is.
Hogyan működik
A riasztó kezelése egyszerű, nyomja meg a távkapcsoló gombját, a riasztó bekapcsol. Nyomja meg a gombot ismét és a riasztó kikapcsol. Egy egyszerű riasztó esetében ezzel megszűnt minden védelem, de a rablásgátlás ezután is véd.
A jármű használójának a motor beindítás után, illetve járó motornál történő bal első ajtó nyitása után azonosítani kell a jogos használatot. Az azonosítás lehet rejtett nyomógomb megnyomása, lehet egy mágnes elhúzása adott helyen, vagy lehet az autó egyik gyári kapcsolója, több megoldás létezik, mindenkinek saját döntése, hogy melyik a kényelmesebb, ez a biztonsági szintet nem befolyásolja.
Ha az azonosítás nem történik meg, tehát nem nyomja meg a használó a rejtett gombot, aktiválódik a rablásgátlás és a jármű motorja két percen belül leáll, mintha kifogyott volna belőle az üzemanyag.
A rejtett nyomógomb helyének ismeret nélkül a jármű használhatatlan. Egy lopási kísérlet során az autóriasztó megszólal, felhívva magára a figyelmet, értesítve a környezetet, a rablásgátló aktív állapotban várja az azonosítást. Ha kulcslopás történt, az autó beindul, a riasztó nem szólal meg, de a rablásgátló azonosítás hiányában leállítja a járművet, ráadásul kimozdítva parkolóhelyéről, olyan környezetben az utca közepén, ahol további próbálkozásnak nincs valószínűsége.
A rablásgátló azonosítása a BASIC csomag esetében egy rejtett nyomógomb, ami sok ember számára kellemetlen, kényelmetlen, ezért állítottuk össze a BASIC PLUSZ csomagunkat, melyben az azonosítást egy zsebben vagy táskában, de magunknál tartott közelítőkártya végzi. Ez az azonosítás nem jár semmiféle külön mozdulattal, kellemetlenséggel, kényelmetlenséggel.
Plusz
Ma már minden járműben megtalálható a diagnosztikai csatlakozó (OBD), melyen keresztül megfelelő szoftverrel elérhető a jármű minden elektromos összetevője, sok esetben az elektromos kézifék, elektromos kormányzár, a gyári immobiliser és gyári autóriasztó. Ezek régen remek kiegészítői voltak egy egyszerű autóriasztónak, ma számos jármű esetében az OBD csatlakozón keresztül támadhatók.
Minden védelmi csomagunk része a diagnosztikai csatlakozó kommunikációs vonalának tiltása, hogy a jármű tulajdonosának engedélye és tudta nélkül illetéktelen személy ne férhessen hozzá a jármű komputeréhez, azon semmiféle változtatást beállítást ne eszközölhessen.
Műszaki háttér
Az autóriasztót a jármű felszereltségének és elektromos hálózatának megfelelően választjuk ki, lehet analóg és CAN-bus rendszerű, élesítése, hatástalanítása történhet az autó gyári távkapcsolójával, ennek hiányában a riasztó saját távkapcsolójával.
Márkáját tekintve lehet GT-ALARM vagy Tytán, mindkét gyártó a biztonságtechnikai gyártók legjobbja, termékeik rendelkeznek a törvény által előírt bevizsgálásokkal, megfelelőséggel.
Az általunk szerelt termékek és az általunk végzett szakmunka nem érinti a jármű garanciáját.
Távirányító javítás
A gyári kulcs és a beleépített távkapcsoló a sok használattól hamar öregszik, a kapcsolók, gumialkatrészek elhasználódnak, a márkaszerviz ezen általában nem tud segíteni. Tudnak új kulcsot rendelni, de annak ára nem arányos a hibával, hiszen egy pohár tej miatt kellene megvásárolni egy egész tehenet. Utánajártunk és feltöltöttük a raktárt a legkeresettebb alkatrészekkel és felvettük a kapcsolatot olyan gyártókkal, akik rövid határidővel küldik a kurrensebb darabokat.
Vállaljuk gyári kulcsba épített távirányító javítását és cserélünk szinte minden típusú házat, gumit, alkatrészt.
Amikor autólopásról beszélünk, az átlagember arra gondol, hogy ellopják és az autót egyben értékesítik. Arra gondol, hogy a kisértékű autót nem lopják, mert annak lopott értéke annyira alacsony, hogy nem ér meg. A fenti videó egészen más megvilágításba helyezi az autólopás okát.
Természetesen nem kételkedem abban és bízom benne, hogy a hazai használt autóalkatrész kereskedők becsületes vállalkozók, ahogyan mi. Nem ellenük intézem mondataimat, csak az autólopás és az alkatrészeladás összefüggését boncolgatom.
Egy régi ismerősünk, ügyfelünk Németországból hoz be kisértékű autókat bontásra, tőle kértem adatokat. Németországban egy koros autó vizsgáztatása sok esetben nem éri meg, pedig állapota a mi szemünknek kívánnivaló, nem költenek rájuk, inkább eladják fillérekért. Ezeket a kint vásárolt autókat hazánkban sem helyezik forgalomba, inkább elbontják és bontott alkatrészként értékesítik darabjait. A képződő haszon sok mindentől függ. Nem mindegy, hogy milyen felszereltségű az autó, természetesen az extrásabb példányokból több pénzt lehet csinálni. A karosszériaelemek árát megdobja, ha valaki pont olyan színű elemet keres, hiszen egy sárvédő vagy lökhárítócsere során megspórolhatja a fényezés árát. Általánosan egy 100.000Ft-os Fiat Puntóból 2-300.000Ft-ot lehet kiárulni, tehát 100-200.000Ft haszonnal lehet számolni, ami persze munkát is igényel, de ennyi marad a végén. Ez az arányszám természetesen nem igaz a nagyértékű autók esetében, mert egy egymillió forintos autó alkatrésze nem arányosan drágább, de majdnem minden jármű többet ér bontva, mint egyben.
A lopott autó esetében nincs bekerülési ár, minden alkatrésze tiszta haszon.
Egy Suzuki Ignis lökhárító 20-80.000Ft-ig vásárolható egy aukciós portálon és ez egy egymillió forint alatti autó, amiből sok van, tehát keresett típus és többségükben nincs semmi védelmi eszköz, ezért könnyen lopható. Ezzel csak arra szerettem volna rámutatni, hogy az autólopás nem függ az autó értékétől, nem a drága autót lopják, hanem azt, amire igény van és nem védi semmi. Egy autót ellopni sok esetben már egyetlen alkatrészért is megéri.