Mobileye Shield

A Shield nem más, mint a Mobileye kiterjesztése hosszú járművekre és főként buszokra a városi közlekedésbiztonság és balesetvédelem érdekében.

 

A Mobileye összes szolgáltatását magában foglaló Shield különlegessége a plusz külső kamerák, melyek a jármű holtterét figyelik. A városi közlekedésben, ahogy ebben a fejezetben többször is említettük a nagytestű járművek holttere és a kanyarodás rendkívül sok baleset forrása, amelyek megelőzésére jelenleg a legfejlettebb technológia a Mobileye felismerő, előjelző rendszere.

Ha a sofőr 1,5 másodperccel az ütközés előtt figyelmeztetést kap, a balesetek 90%-a elkerülhető. Az Mobileye ráfutásfigyelmeztető funkciója 2,7 másodperccel, míg a gyalogos-kerékpáros figyelmeztetés az esetleges ütközés előtt 2 másodperccel figyelmezteti a sofőrt, ami egy pillanat, de elegendő ahhoz, hogy egy baleset megelőzhető legyen.
A Mobileye Shield alapvető funkcióiról, mint a ráfutásfigyelmeztetés, követési távolság figyelmeztetés, sávelhagyásfigyelmeztetés, sebességkorlátozás, a Mobileye menüpont alatt tájékozódhat >>>

A Shield hátsó kamerái a buszok, csuklósbuszok, teherjárművek holtterét figyeli és gyalogos, kerékpáros, motorkerékpáros felismerő algoritmusa több szinten, vizuális és akusztikus jelzéssel figyelmezteti a járművezetőt egy esetleges vészhelyzetre.
A Shield rendszer része az első oszlopokra szerelt kijelző, ami hanggal és több szívű megjelenítéssel figyelmezteti a sofőrt a holttérben lévő veszélyre.

A Mobileye Shield integrálható a flottakövető rendszerbe, mindemellett a Shield+ lehetővé eszi a flotta üzemeltetőinek, hogy hozzáférjenek egy online térképhez, amely a riasztási adatok alapján megjeleníti a tömegközlekedési útvonalak veszélyes pontjait, így lehetőséget ad a járművezetők felkészítésére vagy a baleseti gócpontok felülbírálására.

MOBILEYE - An Intel Company

Az Intel cég, a Mobileye 1999-ben indult azzal a meggyőződéssel, hogy a látásbiztonsági technológia biztonságosabbá teszi utainkat, csökkenti a forgalmi torlódásokat és életeket ment. A több mint 1700 alkalmazottal rendelkező élvonalbeli csapattal a Mobileye olyan szoftvertermékeket fejlesztett ki, amelyek az EyeQ ® nevű számítógépes chipek saját családjába kerülnek .

A Mobileye vezető szoftver szállító, amely lehetővé teszi az Advanced Driver Assist Systems (ADAS) használatát, több mint 25 autógyártó partnerrel, köztük a világ legnagyobbjaival. Az ADAS-on túl technológiánk gyorsan fejlődött, hogy támogassa az autonóm vezetés három pillérét - érzékelés, térképezés és vezetési politika. Ennek a széles és jól fejlett termékkínálatnak az eredményeként elértük a partnerséget a gyártásra kész, teljesen autonóm járművek kifejlesztésére a BMW-vel és az Intel-rel, 2021-re tervezett gyártási indulással, valamint egy újabb partnerséget a Tier-1 beszállítóval, a Delphivel. A „kulcsrakész” rendszert 2019-től kezdve gyártják az ügyfél OEM gyártókkal.

Elkötelezettek vagyunk annak a két évtizedes hagyománynak a folytatása mellett, hogy a legújabb technológiát - ideértve az AI-t, az alapos tanulást és a tömeges beszerzést - kiaknázzuk, hogy létrehozzuk azokat a hardvereket és szoftvereket, amelyek szükségesek ahhoz, hogy több mint 25 OEM-gyártó partnerünk segítsen az ADAS-rendszerek és végül teljesen önálló járművek használatában. Ezek a partnerek a Mobileye-t választják az innováció terén elért eredményeink miatt, de azért is, mert rendszereinket a legmagasabb szintű biztonság és pontosság ellenőrizték több millió mérföldön keresztül.

Az emberi látás ihlette a
Mobileye erejét részben abból a korai felismerésből fakad, hogy az egylencsés fényképezőgép (monokamera) lesz az elsődleges érzékelő a fejlett vezetősegítő rendszerek (ADAS) és végül az autonóm járművek támogatásához. A monokamera a legsokoldalúbb érzékelési technológia, amely képes azonosítani az alakzatokat, például a járműveket és a gyalogosokat, valamint a textúrákat, például a sávjelzéseket és a közlekedési táblák szövegét. Ez a felismerés forradalmi ugrást jelentett a piacon, mivel az olyan érzékelőket, mint a kettős lencsés fényképezőgépek (sztereo-látás) és a radart, korábban felsőbbrendűnek tartották. Ma a legtöbb globális autógyártó a mono-vision-t választotta az Advanced Driver Assistance Systems elsődleges információforrásaként, és a Mobileye továbbra is vezető szerepet játszik az innováció terén.

"A Mobileye monokamerát az emberi látás ihlette, amely csak mindkét szemet használja a mélység érzékelésének megszerzésére nagyon rövid távolságokra" - mondja Amnon Shashua, a Mobileye társalapítója, elnöke és vezérigazgatója. „Ezért a második kamera lencséjének további előnye csak rövid távolságokra vonatkozik. A vezetési helyszín értelmezése sokkal nagyobb távolságokon alapul. Minden mélység-észlelési jelzést a távolabbi távolságokról - például perspektíva, árnyékolás, textúra és mozgás jelek, amelyeket az emberi vizuális rendszer használ a vizuális világ megértése érdekében - egyetlen szem értelmezi. Ezért a Mobileye megértette, hogy az egylencsés kamera lehet az elsődleges érzékelő az autonóm vezetés lehetővé tételéhez. ”

A Mobileye látásbiztonsági technológiája az ADAS számára több mint 40 millió járművön van telepítve, és számba veszi, így a mai utak mindenki számára biztonságosabbak. Szorosan együttműködünk a globális autógyártókkal a biztonság és a kényelem terén tett folyamatos fejlődés érdekében. Az elkövetkező néhány évben, mivel szigorúbb biztonsági előírásokat hajtanak végre a főbb piacokon, várhatóan nőni fog az újonnan gyártott járművek százaléka, amelyek tartalmazzák az ADAS-t.

Az olyan ADAS-termékekre építve, mint az automatikus vészfékezés és a sávtartási segítség, amelyek a magasabb szintű autonóm járművek építőköveit alkotják, a Mobileye most a mesterséges intelligencia legújabb technikáit és a mély tanulást alkalmazza a 360 fokos surround-view mono-látás érzékelés telepítésére; nagyfelbontású, tömeges térképek készítése; és biztosítsa a járművek számára a bonyolult vezetési helyzetek tárgyalásához szükséges számítógépes intelligenciát. Hisszük, hogy ezek a technológiák, valamint az autógyártó és beszállító partnereink által kifejlesztett fontos technológiai inputok végül egy olyan világot eredményezhetnek, ahol a járművek sérülései és halálos áldozatai nagyon jelentős mértékben csökkenthetők.

A Mobileye az izraeli társaság valaha volt legnagyobb tőzsdei bevezetését követően az Egyesült Államokban 2014-ben került be a New York-i tőzsdére. A Mobileye számos díjat nyert. Legutóbb az MIT Technology Review rangsorolta a Mobileye # 6 legokosabb vállalatát 2016-ban.

2017-ben az Intel Corporation felvásárolta a Mobileye-t. Az Intel és a Mobileye együttesen valósítja meg az autonóm vezetést. Megvan a kollektív mélység és tapasztalat, a tehetség, a technológia és az erőforrások a biztonságos és méretezhető AV megoldások szállításához.