Vezetéstámogatás – holttérfigyelés – sebességlimit 2022-től kötelezően

Bonn, 2018. szeptember 19.; StV 22 / 7342- 13/10 – itt kezdődött és 2021. január 1-től már élnek korlátozások, pl. Bécsben a nagytestű járművek jobbra kanyarodásával szemben (TRIS / (2020) 00208.8.1- Bécs területén a jobbra kanyarodás tilos olyan nehéz tehergépjárművek számára, amelyeknél nincs megforduló asszisztens rendszer, megengedett össztömege meghaladja a 7,5 tonnát.)

Az EU törvényjavaslata alapján 2022-től minden újonnan átadott 3,5 tonnánál nagyobb haszongépjármű és minden 9 férőhelynél nagyobb busz esetében kötelező a holttérfigyelő rendszer kiépítése. A javaslat szerint az új járműveken kívül 2024-től kiterjesztésre kerül és a fent írt kategória összes, forgalomban lévő járművére ki kell építeni.

 

 

De, mi is ez?

A nagyobb méretekkel rendelkező járművek felépítéséből adódóan egy személygépkocsihoz képest jelentősen nagyobb holttérrel rendelkeznek, ami potenciális baleseti forrás. Jelenleg a kerékpárosok halálos balesetének 25%-át a nehézjárművek okozzák és ez az agglomerációban akár az 50%-ot is elérheti.***

Az EU a járműbiztonságot kulcsfontosságú stratégiaként határozta meg és célként a közúti halálesetek 50%-os csökkentését tűzte, ennek eszközeként tett javaslatot a holttérfigyelő eszközre, de mellette terítékre került a sebességtúllépés megakadályozása, a sávfigyelés, ráfutás figyelmeztetés..., mert ez emberéleteket ment.

Nem újdonság, hanem egy folyamat része, hiszen az EU 2007/38 / EK irányelve 2009. március 31.-óta érvényben van.

Nem fikció, a balesetek rendkívül nagy százaléka megelőzhető és erre minden technikai eszköz adott. Ami pár éve csak gyári extraként volt rendelhető, ma utólag beépíthető és tökéletesen teszi dolgát, a holttérfigyelés, a sávelhagyás, ráfutás, gyorshajtás, gyalogos – kerékpáros felismerés és mindez nem egy járműkategóriát érint, hanem a személyautótól a furgonon, a teherautón, a kamionon, a speciális felépítményeken keresztül a városi csuklósbuszig mindenben alkalmazható.

Kategóriák

A jármű mérete, felhasználási területe és adottságai nagyban befolyásolják, hogy milyen eszközt lehet és hamarosan kell ajánlani. Természetesen minden járműre van megoldásunk.

    • - személygépkocsi - furgon
    • - 3,5 tonna feletti járművek, buszok, csuklós buszok

 

Személygépkocsi – furgon

Személygépjármű és furgon méretű járművek esetében a vezetéstámogatás mellett, céges használat esetén a sebességkorlátozó megoldás is teret hódít. A Mobileye vezetéstámogató rendszere nem avatkozik be, mivel utólag beépíthető eszköz, csak figyelmeztet, de a csak, nem jó szó, hiszen biztonsági oldalról közelítve óriási jelentőséggel bír használata, mint az életbiztonság, mint egy esetleges balesettel járó anyagi vonzat.

Teltonika sebességkorlátozó, GPS nyomkövető terminál

      • - szinte minden járműbe beépíthető
      • - konfigurálható sebességlimit
      • - figyelmeztető hangjelzés a sebességhatár elérése előtt
      • - GPS alapú sebességmérés
      • - Limp mode funkció
      • - flottakövető rendszerbe integrálható

 

Mobileye:

      • - ráfutásos ütközés figyelmeztető
      • - gyalogos/kerékpáros felismerés – figyelmeztetés
      • - sávelhagyás figyelmeztetés
      • - követési távolság figyelmeztetés
      • - intelligens távolsági fényszóró kezelés
      • - közlekedési tábla és sebességkorlátozás felismerés – figyelmeztetés
      • - A rendszer integrálható a jármű flottakövető rendszerébe!

 

Hosszú járművek, 3,5 tonna feletti járművek, buszok, csuklós buszok:

Az EU-ban hamarosan bevezetésre kerül a sebességhatároló valamint a holttérfigyelő eszköz kötelező használata ezekre a nagytestű járművekre, így négy rendszer is szóba jöhet, az egyik a Teltornika MSP500 sebességkorlátozó, a következő a DOMETIC BVS 71000 holttérfigyelő megoldása, ami az EU-s előírásoknak megfelelő minimum és a Mobileye két rendszere, a Mobileye vezetéssegítő rendszere és hosszú járművek, buszok, csuklós buszok esetében a Mobileye Shield rendszere.

 

Teltonika sebességkorlátozó, GPS nyomkövető terminál

      • - szinte minden járműbe beépíthető
      • - konfigurálható sebességlimit
      • - figyelmeztető hangjelzés a sebességhatár elérése előtt
      • - GPS alapú sebességmérés
      • - Limp mode funkció
      • - flottakövető rendszerbe integrálható

 

DOMETIC BVS 71000 holttérfigyelő eszköz

      • - csak mozgó tárgy észlelése estén riaszt
      • - 0-30km/h közötti sebességnél GPS alapú pontossággal működik
      • - éjszakai mód, LED világítással
      • - 7”-os képátlójú HD monitor
      • - veszély esetén hangjelzés
      • - 12V/24V kompatibilis
      • - ECE R10, RED, ABE / ISO16750

 

Mobileye vezetést segítő rendszer

      • - ráfutásos ütközés figyelmeztető
      • - gyalogos/kerékpáros felismerés – figyelmeztetés
      • - sávelhagyás figyelmeztetés
      • - követési távolság figyelmeztetés
      • - intelligens távolsági fényszóró kezelés
      • - közlekedési tábla és sebességkorlátozás felismerés – figyelmeztetés
      • - A rendszer integrálható a jármű flottakövető rendszerébe!

 

Mobileye Shield vezetést segítő rendszer hosszú járművekhez

      • - ráfutásos ütközés figyelmeztető
      • - gyalogos/kerékpáros felismerés – figyelmeztetés
      • - sávelhagyás figyelmeztetés
      • - követési távolság figyelmeztetés
      • - intelligens távolsági fényszóró kezelés
      • - közlekedési tábla és sebességkorlátozás felismerés – figyelmeztetés
      • - Vizuális megjelenítés a műszerfal két oldalán
      • - Oldal és hátsókamerarendszer a teljes lefedettségért
      • - A rendszer integrálható a jármű flottakövető rendszerébe!

 

-mert Ő is a Dometic BVS 71000 használói közé tartozik.

2020-11-02-án megérkezett a nagy találgatást és érdeklődést kiváltó új kamion a Volvo FH500 és a Dometic felkérte Lacit, hogy tesztelje, minket pedig, hogy szereljük be neki.

Kíváncsian várjuk a véleményt, hiszen más az, amikor a tervezőasztal mellett valaki megalkot egy szerkezetet, ami szerinte kiváló és rengeteg balesetet fog megelőzni és más, amit a gyakorlat mutat.

Én, aki soha nem vezettem kamiont és alföldi gyerek révén kicsit talán szédülök is ebben a magasságban, úgy látom, hogy a kamion kormánya mögött egy manőverezés olyan sok összetevőből áll, hogy elfér az elektronika segítsége. A forgalmi helyzet, a kresz táblák, a kanyar íve, a belógó fák, tereptárgyak, a gyalogosok, a kerékpársáv… Igaz, jobboldalt van tükör rendesen, de szeme csak kettő van a sofőrnek és mindenre figyelnie kell és mi gyalog vagy kerékpárral közlekedők mindezt nem gondoljuk végig, nem könnyítjük a sofőr dolgát, hiszen soha nem gondoltunk még bele, hogy milyen ott fönt ülni. Igen, van tükör, van rutin és lassan kell menni, de szerintem nem rossz, ha az amúgy rendelkezésre álló és tökéletesen működő elektronika is figyelmeztet egy esetleges vészhelyzetre. Ha csak egyetlen egy balesetet előz meg, az már megérte, majd Laci elmondja, hogy mit lát a Dometic BVS 71000 típusszám mögött, úri huncutság, vagy balesetmegelőző eszköz.

REKLÁM

Cégünk a New Duett Kft. hivatalos forgalmazója a holland King Ping haszongépjármű csomagtartóinak.

A King Ping acél és alumínium haszongépjármű csomagtartói a mobil munkavégzés elengedhetetlen tartozékai. A személyre szabott megoldások, mint ajtólétra, rakodást segítő görgő, tetőjárda megkönnyítik a munkát, a gyári rögzítési pontok kihasználják a jármű gyári terhelési adatait, TÜV bevizsgálása biztonságot ad felhasználójának.

Bővebben >>>

*** (Forrás: https://ecf.com/system/files/ECF_AnnualReport_2018.pdf; https://ec.europa.eu/transport/road_safety/users/cyclists_en ; https://ecf.com/cycling-data; https://ecf.com/files/wp-content/uploads/2011/10/ECF_Road_safety_charter.pdf; https://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roadsafety/files/pdf/ersosynthesis2018-vehiclesafety.pdf, https://ecf.com/system/files/ECF_AnnualReport_2018.pdf; https://ec.europa.eu/transport/road_safety/users/cyclists_en ; https://ecf.com/cycling-data; https://ecf.com/files/wp-content/uploads/2011/10/ECF_Road_safety_charter.pdf; https://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roadsafety/files/pdf/ersosynthesis2018-vehiclesafety.pdf)