Tíz éve sok Ügyfelünk kérte ezt a megoldást, hiszen az egyszerűségében van nagyszerűsége. A trükkös indítás egy nyomógomb volt, ami vagy az önindítót vagy a gyújtást blokkolta vagy egy kapcsoló, ami az üzemanyagellátást szakította meg és a nyomógomb vagy kapcsoló elhelyezésének ismerete nélkül az autó nem indult be. Igen, akkor ez egy megoldás volt az akkori autók elektromos rendszere ezt megengedte, de ma elégtelen és hibás döntés lenne ajánlani és szerelni.
Ma a legegyszerűbb autó elektronikája is figyeli a jármű lényeges összetevőit és bármiféle ilyen jellegű beavatkozás hibakódokat generálhat, egy kapcsoló vagy nyomógomb beépítése nem elegendő ahhoz, hogy a computer azt ne hibaként értékelje. Ha trükkös indítást vagy üzemanyagmegszakítást szerelünk védelemként, a kapcsolót ki kell egészíteni olyan alkatrészekkel, amelyek „becsapják” az autó elektromos rendszerét a hibakódok megkerülése érdekében. Ez járműtípusonként változó bonyolultságú megoldás és túlnyomó részt értelmetlenül megdrágítja és megbonyolítja az amúgy olcsónak és egyszerűnek hitt védelmet, mindemellett a sok kiegészítő labilissá is teszi a megoldást.
Nem szabad.
Amikor egy járművet védeni kell, akkor alapfeltétel, hogy a védelmi megoldás stabil, megbízható legyen és ne avatkozzon bele az autó elektromos rendszerébe. Erre vannak riasztóink, immobilisereink és rablásgátlóink, amiket hozzáértő, tradicionális gyártók mérnökei fejlesztenek több esetben együttműködve az autógyártókkal.
A trükkös indítás és az elrejtett üzemanyagblokkoló kapcsoló fölött eljárt az idő, kivitelezése műszaki problémákba ütközik, használata alulmarad a biztonsági elvárásoknak, nem felel meg egy mai autó elektronikai rendszeréhez illesztéshez, használata hamis biztonságérzetet ad.
A „biztonságtechnika” menüpont alatt olyan megoldások találhatók, amik a ma már veteránnak számító autók elektromos megoldásain túlléptek és a modern CAN-bus hálózat adta lehetőségek felhasználásával korszerűen, hibamentesen és magas biztonsági fokon üzemelnek.