Akkumulátor minden járműbe - azonnal, raktárról

A megfelelő akkumulátor kiválasztásában szívesen segítünk, kérem, keresse munkatársunkat személyesen vagy a 06 1 436 0 436 telefonszámon.

Vásárlás előtt méresse be akkumulátorát szervizünkben, ne költsön fölöslegesen.

 

ROCKET autó akkumulátor

Mint minden termékünket saját, magasra állított minőségi mércénk szerint tesztelünk, megvizsgálunk és, ha arra alkalmasnak tartjuk, felvesszük palettánkra. Idén elkezdtük a gépjármű akkumulátorok forgalmazását, mert szorosan összefügg tevékenységünkkel, és a hidegebb idő beköszöntével sok ügyfelünk fordul hozzánk akkumulátor problémával.

Miért pont Rocket és Exide gépjármű akkumulátor?

Saját tapasztalatunk alapján választottuk az Excide és ROCKET autó akkumulátort, mert szinte minden autótípushoz ad megoldás, minden időjárás és környezeti hatás mellett biztosítja a magas indítóáramot és a hagyományos felépítésű akkumulátorhoz képest kimagaslóan hosszabb élettartamot, és mi is ilyet használunk saját autóinkban évek óta.

Mikor és miért kell akkumulátort cserélni?

Az akkumulátor öregszik, elhasználódik, a helytelen használat miatt sajnos akár idő előtt. A lemerült akkumulátor lehet hibás, de nem feltétlenül. Sajnos a bevizsgálás, a mérés körülményes, időigényes és műszerezettséget feltételez, otthoni körülmények között nem lehetséges, mindenképpen javasoljuk, hogy keressen fel minket, mi segítünk a helyes döntésben. Bevizsgáljuk akkumulátorát, autóhasználat szokásait és megoldást kínálunk, azonnal, raktárról.

Miért érdemes minket választani?

- Mert mérésekkel el tudjuk dönteni, hogy az akkumulátor cseréje valóban indokolt.
- Nálunk az akkumulátor eladása nem elsődleges feladat, nálunk a probléma megoldása a cél.
- Ha az akkumulátor cserére szorul, azt mi elvégezzük.
- Az elhasználódott akkumulátort átvesszük, és szelektív gyűjtőhelyre szállítjuk ingyenesen.
- Mert raktárról, azonnal ki tudjuk szolgálni szinte az összes autótípust.
- Ha nem akkumulátor probléma okozza a lemerülést, behatároljuk a hibát
- Mert csak és kizárólag kiváló minőségű akkumulátorokat forgalmazunk.

A megfelelő akkumulátor kiválasztásához kérem, keresse munkatársunkat a 436-0-436 telefonszámon, vagy szívesen látjuk személyesen telephelyünkön.

Nálunk megtalálja az európai, japán, amerikai autótípusoknak megfelelő csatlakozással ellátott termékeket, valamint a dízel, benzines vagy hibrid megoldásokat, de szerepel kínálatunkban AMG és Stop-Start rendszernek megfelelő megoldás.

Nem csak a személyautókhoz tartunk készleten akkumulátort, azonnal ki tudjuk szolgálni motorkerékpár, teherautó, hajó, lakóautó, kistraktor vagy fűnyíró akkumulátor igényét.

Néhány ötlet az autóhasználathoz az akkumulátor szemszögéből:

Bár a ma kapható akkumulátorok többsége gondozásmentes, vannak hagyományos felépítésűek, amelyekben időnként ellenőrizni kell a folyadékszintet. Ha valamelyik cellából hiányzik, abba ioncserélt vízzel után kell tölteni.

A rövidtávon használt gépkocsi menet közben több energiát használ, mint amennyit a generátor vissza tud tölteni. Nyáron a klíma, télen a fűtés, a menet közben hallgatott rádió, a világítás… energiaigényét rövid távokon használva nem lehet pótolni, főként városban, dugóban araszolva kis fordulatszámon. Az ilyen használatban szükségszerű, hogy néha utántöltsük külső töltővel az akkumulátort.

A keveset használt jármű akkumulátorát terheli a riasztórendszer, a rádió és egyéb, igaz minimális áramfelvétellel rendelkező berendezések, de ezek a kis igények összeadódnak és merítik a járművet. Ha keveset használjuk az autót, alkalmazzunk csepptöltőt, ami mindig szinten tartja az akkumulátort, így mindig indítókész járművet találunk a garázsban.

Motorkerékpár esetén a téli álmot mindenképpen csepptöltővel aludja a motor. Idényen kívül biztosan lemerülne és az az akkumulátor meghibásodását okozza. Egy csepptöltő 10.000Ft alatti összeg, ami egy tél alatt megtérül, hiszen tavasszal nem kell új akkumulátort vásárolni, és az első napsütéskor a motor azonnal használható.

A lemerült akkumulátort automata töltővel, legalább 6-8 órát töltsük, ennél kevesebb idő csak részleges megoldás. A lemerült autó bebikázása (amit nem minden jármű esetében szabad), csak vészmegoldás, utána minden esetben teljes töltést kell alkalmazni, bikázás után nem elegendő pár kört menni az autóval.

Mielőtt az akkumulátor cseréje mellett dönt, mindig kérje szakember véleményét, a felesleges kiadások elkerülése érdekében.

- Akkumulátort csak szakműhelyben vásároljon. Néhány téli akció a bevásárlóközpontban csábító lehet, de akció a szakműhelyekben is van.
- A megvásárolt akkumulátort a szakműhely kicseréli, ami sok esetben nagy munkával és bontással jár, és néhány autótípus esetén csak szervizkörülmények között lehetséges.
- A szakműhely az autót megméri, és a méréssel alátámasztja a csere szükségességét.
- A szakműhely átveszi a régi akkumulátort és szelektív helyre szállítja.
- A szakműhely mindig a megfelelő típust ajánlja.
- Önnek nem kell cipekednie, nem kell összekoszolnia magát, nem kell őrizgetni egy hibás akkumulátort, csak befáradni egy műhelybe, ahol értenek hozzá.

Szívesen segítünk a hiba megállapításban, de, ha Ön szeretné levonni a következtetést, hogy akkumulátora hibásodott meg, vagy egyéb okból merült le, pár tanáccsal próbálunk segíteni:

Az akkumulátorprobléma behatárolása:

Az akkumulátor állapotának, megfelelőségének mérése sajnos otthoni körülmények között és átlagos eszközökkel nem lehetséges.
Ha dönteni kell egy akkumulátor cseréjéről, általánosan csak annyit tehetünk, hogy annak környezetét vizsgáljuk, amiből következtethetünk az állapotra.

Elsőként meg kell győződni arról, hogy a problémát valóban az akkumulátor okozza. Ezt egyszerűen egy feszültségmérő műszerrel ellenőrizhetjük. A mérés során valami fogyasztót be kell kapcsolni, például a világítást és rámérni az akkumulátorra közvetlenül.
A méréskor szemrevételezzük az akkumulátor saruit, mert sok problémát okoz a csatlakozók korrodálása, az érintkezés elégtelensége. A kontakthibás saru ellenállásként működik az áramkörben, azon keresztül az akkumulátor nem tudja elegendő energiával ellátni a járművet és a jármű sem tud elegendő töltést biztosítani számára.

Mérjünk feszültséget az akkumulátor pólusain, majd a saru csatlakkozáson is. A két eredménynek egyezni kell, ha a csatlakozás megfelelő, minden eltérés kontakthibára utal. Érdemes egy mérést úgy is elvégezni, hogy a műszer egyik pontját az akkumulátor pozitív sarkára, a műszer másik vezetékét az autó karosszériájára, és/vagy a motor fémtestére csatoljuk. Ebben az esetben ellenőrizhetjük, hogy az akkumulátor testpontja és az autó között nincs-e kontakthiba.

A lemerült akkumulátort fel kell tölteni:
A töltést automata töltővel végezzük, legalább 8 órán át. Gondoljunk bele, hogy a telefonunk, amiben lényegesen kisebb akkumulátor található, több órás töltést igényel, ehhez képest könnyű belátni, hogy egy autó kiszolgálására készült energiatárolónak 6-8 óra szükséges.
Téves gondolat, hogy a bebikázott autóval fél órát közlekedünk, akkor az elegendő. Fél óra alatt a jármű generátora épp, hogy elkezdi a töltési ciklust, bár leállítva az autót, azonnal indítható és jónak tűnik, de fél óra elteltével ennek az energiának már nyoma sincs és másnap reggel ismét egy indíthatatlan autó mellett állunk.
A töltés megkezdése előtt, nyitott cellás akkumulátor esetén ellenőrizze a folyadékszintet, és szükség esetén ioncserélt vízzel töltsön utána.

Nyugalmi áramfelvétel mérése:
A feltöltött akkumulátort helyezze vissza a gépjárműbe és mérje meg az autó nyugalmi áramfelvételét. A mérés elvégezhető bármilyen árammérővel, amit az akkumulátor és az autó közé soros kapcsolással illeszt. A nyugalmi áramfelvétel mérésénél ügyeljen arra, hogy a belső világítás kikapcsoljon, valamint egyes autók esetében az önteszt funkció leálljon (pl. BMW).
A mért értékből következtethetünk a lemerülés okára. A jármű nyugalmi áramfelvétele 50mA lehet, de utólagos extrák beépítésével, mint például autóriasztó…, ez az érték elérheti a 100mA-t is. 100mA feletti érték már hibára vagy hibásan beszerelt utólagos egységre utal.

Töltés mérése:
Miután megtudtuk a jármű fogyasztását, ellenőrizzük, hogy az akkumulátor megkapja-e a megfelelő töltést. Csatlakoztassa vissza az akkumulátort és indítsa be a jármű motorját. Az akkumulátor sarukra párhuzamos kapcsolással csatlakoztatott feszültségmérőről leolvasható a töltés értéke. A mérés során emelje meg az alapjáratot gázadással 2.000-es fordulatig és figyelje meg a töltés változását. Ez után kapcsolja be a tompított világítást és a fűtőmotort 2-es fokozatba, így is ellenőrizze a töltőfeszültséget. A mért értéknek 13,8V és 14,5V között kell lennie (kivéve AGM rendszerű járművek). Az ettől eltérő adatok a töltőrendszer hibájára utalnak. A magasabb feszültség tönkreteszi az akkumulátort, alacsonyabb érték nem tölti fel, nem tudja szinten tartani.

Következtetések:

Ha magas a nyugalmi áramfelvétel, akkor az akkumulátor lemerül az autó álló helyzetében. Keresse meg a magas fogyasztás okát.

Ha magas a töltőfeszültség, az jelentősen lerövidíti az akkumulátor élettartamát. Ellenőriztesse a töltőrendszert.

Ha alacsony a töltőfeszültség, az akkumulátor nem kapja meg a szükséges energiát, az autó többet fogyaszt, mint amennyit a rendszer vissza tud tölteni, így a jármű rendszeresen lemerül. Ellenőriztesse a töltőrendszert.

Minden megfelelő, de mégis lemerül az akkumulátor:

Egyik ok lehet, hogy az akkumulátor elöregedett és indokolt a cseréje.

DE.

Az autóhasználati szokások is befolyásolják a merülést. Aki csak hetente egyszer használja a járművet, esetleg még ennél is ritkábban, annak sajnos gondoskodnia kell az akkumulátor szinten tartásáról. A ritkán használt jármű akkumulátorát folyamatosan terheli a jármű alapszintű energia felvétele, ami például az autórádió, a riasztó, az immobiliser fogyasztása. Bár a mérés során megállapítottuk, hogy ez kicsi érték, de hosszú időn át összeadódik. Az akkumulátornak van saját önkisülése, ami szintén hozzáadódik a nyugalmi áramfelvételhez. A ritka autóhasználat során az indítózás, a világítás, a fűtőmotor, a klíma, az ablakfűtés a rádió… használata komoly energiaigényt támaszt, amit rövidtávon nem képes teljes mértékben visszatölteni a rendszer, így a keveset használt autó akkumulátora mindig kevesebb energiával érkezik vissza, mint amennyivel elindult útjára. Ennél az autóhasználatnál sajnos időnként elfogy az energia és utántöltést igényel. Aki így használja autóját, annak egy szinten tartó töltésről kell gondoskodnia. Egy csepptöltő nem nagy anyagi befektetés 6-10.000Ft-ért megvásárolható, és a nem használt gépkocsit csatlakoztatni kell a töltőhöz, így mindig megfelelő töltöttségű akkumulátor áll majd rendelkezésre. Másik előnye, hogy az akkumulátor szemszögéből a lemerítés végzetes is lehet, míg a töltő alkalmazása, főként intelligens töltők esetében kondicionálják, meghosszabbíthatják az akkumulátor élettartamát.

Mikor cseréljünk akkumulátort?

Ha a jármű megfelelő töltéssel rendelkezik, a nyugalmi áramfelvétele 50-100mA alatt van és rendszeresen használjuk, vagy szinten tartjuk és mégsem tudja kiszolgálni a járművet, nagy eséllyel akkumulátorunk cserére érett. Természetesen akkumulátoros szakműhelyben ennél komolyabb vizsgálat alapján dönthetünk, ahol terheléses vizsgálattal, kisütéssel pontosan megállapítható az állapot, de a tapasztalat és néhány kivételes esetet figyelmen kívül hagyva az alapmérés elegendő lehet.

Exide akkumulátor

autó akkumulátor

ROCKET autó akkumulátorok

Amennyiben kérdése lenne vagy termékünk, szolgáltatásunk elnyerte tetszését és időpontot egyeztetne, kérem, keresse munkatársunkat a 061 436 0 436 telefonszámon.