Lock-Stop váltózár és rablásgátló rejtett nyomógombos azonosítással
Beépítve, bruttó 0Ft-tól
- Sebességváltó zár
- Esztétikus megjelenés
- KABA biztonsági zárbetét (24db edzett csap)
- 16 mm-es edzett zártüske
- Szakítócsavaros rögzítés
- 60 HRC keménységű felületedzett konzol
- Savazás, fúrás, zártörés, zárfésű, folyékony nitrogén álló
- 5 év garancia
- Rejtett nyomógombos rablásgátlás
- Üzemanyagblokkolás
- Motorleállítás
- Figyelmeztető hang elfelejtett azonosításra
- Kulcslopás elleni védelem
- OBD (diagnosztikai csatlakozó tiltás
Rövid leírás
A mechanikus és elektronikus védelem együttes alkalmazása az egyik legjobb párosítás a védelmi eszközök területén. Míg a sebességváltó zár őrzi a parkoló autót, a rablásgátló akkor is véd, amikor használatban van a jármű, sőt véd akkor is, ha valaki eltulajdonítja a jármű kulcsait.
A sebességváltó zár a váltókart hátrameneti fokozatban rögzíti (automata sebességváltóval rendelkező gépjárművek esetén parkoló állásban) és megakadályozza a váltó bármely más fokozatba kapcsolását.
A rablásgátló engedélyezi az autó beindítását és parkolóhelyének elhagyását, de kimozdítva a járművet a tolvaj által megfigyelt helyéről az utca közepén, további kísérletekre alkalmatlan helyen állítja le. Kiválóan alkalmas autókulcs lopás ellen, hiszen a kulcs még nem elegendő a jármű eltulajdonításához, a használónak ismernie kell a jogos használathoz szükséges azonosítás módját.
Hogyan működik
A rablásgátló
A jármű használójának a motor beindítás után, illetve járó motornál történő bal első ajtó nyitása után egy egyéni módon azonosítani kell a jogos használatot. Az azonosítás lehet rejtett nyomógomb megnyomása, egy mágnes adott hely előtt való elhúzása a jármű valamelyik gyári gombjának megnyomása… Ha az azonosítás nem történik meg, a rendszer sípoló hanggal figyelmeztet a feledékenységre. Ha továbbra sem történik azonosítás aktiválódik a rablásgátlás és a készülék két percen belül, szaggatva leállítja a jármű motorját.
Ha járó motornál bal első ajtónyitás történik, a használónak ugyan úgy azonosítania kell a jogos használatot, egyéb esetben szintén aktiválódik a rablásfunkció és a jármű leáll. Ez a szolgáltatás a kiszállítás, kikényszerítés vagy kicsalás ellen véd. Egyszerű eltulajdonítási módszer, ha finoman beleütköznek az autóba hátulról. Egy átlagos gondolkodású ember ilyenkor kiszáll, hátramegy megnézni, hogy mi történt, de mögötte beugranak az autóba és elviszik azt. Hasonló módszer, ha a tulajdonos járó motorral magára hagyja az autót a kapu bezárásának idejére. Ilyenkor könnyedén beugorhat valaki a járműbe és elviheti. – ha nincs rablásgátlója.
A sebességváltó zár
A sebességváltó zár a váltókart hátrameneti fokozatban rögzíti (automata sebességváltóval rendelkező gépjárművek esetén parkoló állásban) és megakadályozza a váltó bármely más fokozatba kapcsolását.
A váltózár nyitása és zárása is kulccsal történik. A kulcsot mind a nyitáshoz, mind a záráshoz egy teljes fordulattal kell elforgatni.
A sebességváltó zár a kardánalagútra, a kárpitozás alá kerül beépítésre, nem sértve a jármű belső harmóniáját. A tartókonzol a kocsiszekrény gyári csavarozási pontjaihoz rögzül szakítócsavarokkal, ezért beépítése semmilyen módon nem érinti a jármű garanciáját! A szakítócsavar, speciálisan kialakított feje a meghúzáskor letörik és egy kúp marad a helyén, melyet semmiféle csavarkulccsal nem lehet oldani.
A felhasznált szerkezeti elemek 60 HRC keménységű felületi edzést kapnak a gyártási folyamat során. Az alkalmazott edzett acéltüske 16 milliméteres átmérője rendkívüli merevséget és robusztusságot biztosít. A váltózár szerelvények a nemzetközi biztonságtechnikai előírásoknak megfelelően kerülnek gyártásra.
A sebességváltó zárak a speciális kialakítás és az edzett acéltokozás következtében rendkívül ellenállók a mechanikai behatásokkal szemben. Teljes körű védelmet biztosítanak a különböző fúrási, fűrészelési, vésési, savazási és folyékony nitrogént alkalmazó eljárásokkal szemben.
A zárbetét
A Kaba ExperT magas fokú másolásvédelmi funkciókkal és manipulációs nyitás elleni védelemmel felszerelt zárbetét. A kulcs másolása szinte lehetetlen, mivel a kulcskód kialakítása nem fúrással, hanem egy speciális marással kerül a szár felületére és a bevezető élekre egyaránt.
Csapsorai 4 pozícióba helyezkednek el, ez a speciális megoldás nemzetközi szabadalommal rendelkezik több, mint 20 országban.
• 4 csapsor, 22 edzett csap
• Speciális kulcskialakítás
• Védett kulcsprofil, magasfokú másolás- és manipulációs nyitás elleni védelem
• Magkihúzás elleni védelem
• Finomnyitás elleni védelem
• Kulcs-, és zárutánpótlás szigorúan csak gyári körülmények között, jelszó és kódkártya ellenében
• Kulcsütéses nyitás elleni védelem
• Tűzállóság (T90)
• Nemzetközi-, és európai szabadalom 2021-ig: WO 01/77466 A1, EP 1362 153
• DIN 18252 szerinti 3/b osztály, Vds B osztály
OBD (diagnosztikai csatlakozó) tiltása
A váltózár az autóvédelmi eszközök között előkelő helyen áll, de míg régen kiegészítésként ott voltak az autógyári eszközök, mint kormányzár, gyári riasztó, gyári immobiliser, ma ezen kiegészítők biztonsági szinte megcsorbult, ezért nekünk kell valami pluszt adni a védelmi szint megtartásáért.
Minden autó rendelkezik diagnosztikai csatlakozóval, amin keresztül, megfelelő szoftver segítségével elérhető az autó minden elektromos részegysége. Sok jármű esetében külső számítógépről lehet vezérelni vagy felfüggeszteni az elektromos kormányzárat, a gyári riasztót vagy immobilisert.
A sebességváltó zár mellé minimális kiegészítőként ajánljuk a diagnosztikai csatlakozó tiltását, hogy a jármű tulajdonosának engedélye és tudta nélkül illetéktelen személy ne férhessen hozzá a jármű komputeréhez, azon semmiféle változtatást beállítást ne eszközölhessen.
Plusz
OBD (diagnosztikai csatlakozó) tiltása
A váltózár az autóvédelmi eszközök között előkelő helyen áll, de míg régen kiegészítésként ott voltak az autógyári eszközök, mint kormányzár, gyári riasztó, gyári immobiliser, ma ezen kiegészítők biztonsági szinte megcsorbult, ezért nekünk kell valami pluszt adni a védelmi szint megtartásáért.
Minden autó rendelkezik diagnosztikai csatlakozóval, amin keresztül, megfelelő szoftver segítségével elérhető az autó minden elektromos részegysége. Sok jármű esetében külső számítógépről lehet vezérelni vagy felfüggeszteni az elektromos kormányzárat, a gyári riasztót vagy immobilisert.
A sebességváltó zár mellé minimális kiegészítőként ajánljuk a diagnosztikai csatlakozó tiltását, hogy a jármű tulajdonosának engedélye és tudta nélkül illetéktelen személy ne férhessen hozzá a jármű komputeréhez, azon semmiféle változtatást beállítást ne eszközölhessen.
Műszaki háttér
A sebességváltó zárat a gépjármű adottságainak megfelelően választjuk ki, Diamond-Lock vagy Construct gyártmányból, melyek rendelkeznek a törvény által előírt bevizsgálásokkal, megfelelőséggel.
Az általunk szerelt termékek és az általunk végzett szakmunka nem érinti a jármű garanciáját.
Tudta?
Cégünk, a New Duett Kft. a Diamond Lock váltózár gyártójának közvetlen szomszédságában van. A két cég között minden téren közeli a kapcsolat, így azt hiszem egyedülállók vagyunk abban, hogy egy olyan gépkocsi esetében, amelyhez nincs sebességváltó zár elmondhatjuk, hogy azonnal fejlesztünk és gyárttatunk hozzá. Nincs lehetetlen, szinte minden gépjárműtípushoz tudunk váltózárat adni raktárról, vagy a Diamond Lock fejlesztői kérésünkre méretezik és azonnal legyártják.