Nyestriasztók

Beépítve, bruttó 10.000Ft-tól 

A városlakó autótulajdonosok is ismerik azt a nemkívánatos látványt, amikor a motorteret kinyitva cafatokra tépett motortér borítással, megrágott kábelekkel, esetleg csövekkel nézünk farkasszemet. Igen, általában a nyest, egy kis urbanizálódott állatka a gyanúsított. Miért teszi, ki tudja, többféle magyarázat is létezik. Nem vagyok szakértő, engem a hozzáértők meggyőztek egy hihető magyarázattal ezt megosztom, ha nem így van, kérem javítson, aki jobban tudja. Egy biztos, hogy az általunk ajánlott megoldás az esetek túlnyomó részében működik.

A tapasztalt jelenség, karmolás és rágásnyomok. Nem, nem akarja megenni, a nyest sem eszik műanyagot vagy gumit, nincs semmi vandál génkorcsosulás benne, nem a rombolás öröméért teszi és nem is akar ilyen módon bosszút állni az emberiségen, amiért eloroztuk tőle a természetes környezetét. A nyest, rivalizáló állat. Jön, megy, keresgél, közben szagmintával kijelöli saját területét. Ez még nem baj, amíg másik nyest nem jár arra. Ha megérzi, hogy előtte már fajtársa jelölt, ő is újra jelöli, de előtte megpróbálja eltűntetni az előző szagot. Megpróbálja lekaparni, lerágni, neki mindegy, csak eltűnjön és az ő jelei maradjanak. Ezért látjuk a motorháztető szétkapart szigetelését és a félig lerágott kábeleket, csöveket a motortérben.

Nem mindig a nyest a bűnös, ugyan úgy meglátogatja az autó motorterét az egér illetve a patkány is. Az autó motortere nyugodt fészkelő helynek számít a rágcsálók számára is. Nem, ők sem esznek gumit vagy műanyagot, de mint besorolásuk is mutatja, rágcsálnak. A metszőfoguk gyökértelen, folyamatosan nő, ezért állandó kopatásra vannak ítélve. A védettnek tűnő környezetükben gyakorolják is ezt a kényszert, és amit lehet, megrongálnak, legalább is a mi szemszögünkből nézve. Egér vagy patkány jelenlétére utal, ha a motortérben kisméretű ürüléket találunk, nyestre, ha kaparás nyomokat.

Forrás: https://www.ampire.de/

Milyen veszélyt rejt a nyest?

A szétkapart hangszigetelő borítás bosszantó, de a megrongálódott kábelszigetelés komoly anyagi befektetést okozhat. A motortér megrongálódott kábele tönkreteheti a méregdrága vezérlőelektronikát, ami komoly ellenszenvet vált ki az autótulajdonosban a környék állatvilágával szemben.
Aki erdős, parkos vagy külvárosi részen lakik, tudja, hallotta, hogy az adott területen előfordulnak nyestek, annak nem szabad gondolkodni, csak idő kérdése, hogy a kíváncsi kisállat körülnézzen az autójában, védekezzen ellene.

Mit lehet tenni?

Rengeteg praktika létezik, kisebb, nagyobb sikerrel a lakókörnyezetre, de az autó szűkös, és mint mindenben, most is speciális terület, nem köthetünk a motortérbe kotorék ebet. Próbálkozni lehet, de 100%-os módszer természetesen nem létezik, annál rafináltabbak az elkövetők. Mivel számukra a legfontosabb a biztonságos, háborítatlan környezet, így talán ebből az irányból tudunk védvonalat építeni.

A kisállatok távoltartásának eredményes módszere egy olyan magas frekvenciájú hang, ami az emberi hallás frekvenciasávján kívül esik, de az állatok hallják. Ez a magas frekvencia számukra bántó, veszélyt jelző hang, így elkerülik az ilyen környezetet. Nyest esetében eredményes a terület szagmentesítése. A jelöletlen területre tévedt nyest (a teóriánk szerint) nem okoz kárt, körülnéz, jelöl és távozik, nincs oka, hogy kaparjon, rágjon, csak jelöl. A már megjelölt terület viszont kihívás számára. Kémiai eszközzel semlegesíthető a jelölés, sőt az elegy olyan illatot is tartalmaz, ami kellemetlen a nyest számára, az ilyen módon kezelt területet elkerüli.

Hogyan védekezzünk?

Fontos, hogy a járműben járt már nyest vagy még nem. Ha már járt, akkor biztosan jelölt, így csak egy elektronikus védelem nem feltétlenül tartja távol a következőt. A jelölés számára felülbírálhatja a zavaró elriasztó hangot, gondolhatja, ha más is idemerészkedett, nem lehet annyira veszélyes a hely.

Mindenképpen ajánljuk, hogy az elektronikus nyestriasztó beépítésekor egy alkalommal használjon kemikáliát a semlegesítésre.

Kemikália

Tshüss Marder aerosol

Ha már járt nyest az autóban, akkor először semlegesíteni kell a látogató szagát, erre kiválóan megfelel a Tshüss Marder aerosol.
Az aerosollal alaposan ki kell fújni a jármű motorterét, a védeni kívánt szerkezeti elemeket. A hatóanyag rendkívül kellemetlen íz- és illatanyag bevonatot képez a kezelt felületen. A hatástartósság 3 hónap. Amennyiben elektronikus védelem nélkül csak kémiai védelmet alkalmaz, 3 hónaponként a kezelést meg kell ismételni. Magas páratartalom, erősen poros környezet esetén sajnos gyakoribb alkalmazás szükséges. A hatóanyag a kezelt felületen száradás után színtelen bevonatot képez. Összetevőinek nincs semmiféle anyagkárosító hatása, a gépjármű alkatrészeire semleges, korróziógátló adalékot is tartalmaz.

Az alkalmazásnál figyelni kell a helyes mennyiség és hely megválasztására, mert az illatanyag az ember számára is roppant kellemetlen!

Jellemzők:

- Egészségre ártalmatlan
- Korrózió védelmi anyagokat tartalmaz
- Kiszerelés: 300 ml
- Hatástartósság: 3 hónap (környezeti hatások befolyásolják)
- Védelem: PB hajtógázas termék, csak hideg motorra fújható! Használat közben tilos a nyílt láng használata és a dohányzás. Különös figyelemmel tartsa be a munkavédelmi előírásokat.

Kötelező érvényű leírandó dolgok:
H222: Rendkívül tűzveszélyes aeroszol. H319: Súlyos szemirritációt okoz. H336: Álmosságot, vagy szédülést okozhat. P102: Gyermektől elzárva tartandó. P210: Hőtől/ szikrától/ nyílt lángtól…/forró felületektől távol tartandó. Tilos a dohányzás. P261: Kerülje a por/ füst/ gáz/ köd/ gőzök/ permet belélegzését. P271: Kizárólag szabadban vagy jól szellőző helységben használható. P280: Védőkesztyű/ védőruha/ szemvédő/ arcvédő használata kötelező. P403: Jól szellőző helyen tárolandó. A tartály, nyomás alatt áll. Napfénytől védve, 50 C alatt tartandó. Felnyitni, tűzre dobni még üresállapotban is TILOS. Nem szabad lángra vagy izzó felületre fújni. Gyermektől elzárva tartandó.

elektromos nyest riasztó

nyest riasztó aerosol

nyest riasztó

 

Az elektronikus megoldás

Olyan modul, ami a nyest és a rágcsálók számára bántó, de az ember számára nem hallható frekvenciát bocsájt ki. Ezt a modult a motortérbe szereljük és fütyül éjjel, nappal. Igen, fogyaszt, meríti az akkumulátort, de nagyon minimális módon, kevesebb mint 2mA-t.

KEMO M100N és KEMO M094N

Két féle készüléket ajánlunk, amely nem csak abban különböznek, hogy egy beépített, vagy négy külső hangszóróval látta el a gyártó. Azok az autók, amelyeknek a motortere szellősebb, a hívatlan látogató számára egy nagyobb tér áll rendelkezésre, oda elegendő a beépített hangszórós változat. Amelyik autó motortere zsúfolt, több részre tagolódik a belakható üres tér, oda a különálló hangszórós verziót szereljük. A lényeg, hogy minden olyan tér be legyen sugározva, ahol az állat előfordulhat.

Jellemzők:

- Tápfeszültség: 11-15 V DC
- Áramfelvétel: kevesebb, mint 2mA
- Kibocsátott frekvencia: ~23kHz
- Hangkibocsátás szöge: ~140°
- Hangteljesítmény: ~ 100 dB. +/- 20 %
- Méretek: 72 x 50 x 29 mm

A kiöntött elektronika védett a szennyeződésektől és nedvességtől, vízsugártól óvni kell!

Az elérhető maximális védelem, ami nagy valószínűséggel távol tartja a rágcsálókat és a nyestet, ha az autó motorterét aerosollal lekezeljük, és elektronikus riasztót szerelünk.

KEMO M176

Drasztikusnak tűnő megoldás a nagyfeszültségű védelem, de ne gondoljunk semmi szörnyűségre, nem ütjük agyon a nyestet, a mi szándékunk az elriasztás. Ezt a megoldást az állattenyésztésben régóta használják, közismert elnevezése a villanypásztor. A jármű motorterében célzottan azokra a helyekre, ahol a nyest bejuthat vagy előfordulhat, kis fémlapokat szerelünk. A fémlapokon 2-300 Voltos feszültségimpulzusok jelennek meg, minimális áramerősséggel. A kéretlen látogató a fémlaphoz érve kellemetlen áramütést tapasztal. Az áramütés, csak és kizárólag elriasztás, a feszültség és áramérték nem okoz élettani következményt!
Természetesen ez a modul is rendelkezik előjelzéssel, ugyan úgy, mint társai, a nyest és egyéb kisállatok számára kellemetlen, de az ember számára nem hallható frekvencián sípol.

Az M176-os nyestriasztó akkumulátorkímélő megoldással van ellátva. Ha a jármű akkumulátorának feszültsége 11,5V alá esik, a modul automatikusan kikapcsol.

Ennél a megoldásnál is ajánljuk a nyestriasztó spray használatát azokra a helyekre, ahol a nyest bejuthat az autó motorterébe, vagy szagmintát hagyhat a járművön.

Jellemzők:KEMO nyest riasztó

- Tápfeszültség: 12-15V
- Áramfelvétel: <5mA
- Automatikus kikapcsolás: 11,5V (+-5%)
- Kimenőfeszültség: ~2-300V
- Ultrahang frekvencia: ~22kHz (+-10%)
- Hangnyomásszint: max. ~100dB (+-20%)
- Lesugárzási szög: ~160°
- Hőmérséklettartomány: -40-+80°C
- Nagyfeszültségű kábel hossza: 4 méter
- Érintkezők száma: 6 db
- Érintkező mérete: 62x42 mm
- Védettség: IP65

Tudta?

Szlavónia címerének közepén egy nyest fut. A középkorban Horvátország egyes területein a nyestbőr fizetőeszköz volt, és 1993-ban Horvátország fizetőeszköze a kuna lett, ami magyarul annyit jelent, hogy nyest.

Horvát kuna

Amennyiben kérdése lenne vagy termékünk, szolgáltatásunk elnyerte tetszését és időpontot egyeztetne, kérem, keresse munkatársunkat a 061 436 0 436 telefonszámon.