Blue16 gépjárművédelmi rendszer

Jellemzők:

Beépítve, bruttó 190.500Ft-tól 

- Mérsékelten vízálló, ütésálló, elem nélküli kulcsok
- Biztonsági kulcs
- Szélvédőre ragasztható leolvasó tekercs, nagy fényerejű LED-ekkel
- Nyílászárók figyelése (4 körös)
- A legújabb típusú gépjárművekhez is illeszkedő, beállítható szintű bemenetek
- Ütésérzékelés
- Feszültségesés érzékelés akkumulátorlemerülés védelemmel
- Emelésérzékelés
- Integrált, nagy hangerejű sziréna
- Választható riasztási hang
- Saját akkumulátor
- Fejlett központizár-vezérlés (szinte minden típushoz)
- Több szintű személyazonosítás (kulcs ellopása elleni védelem, rablásgátlás)
- Rablásakadályozás
- Motorblokkolás
- Riasztási hangba épülő kürtvezérlés (konfigurációtól függően)
- Automatikus újraélesedés
- Riasztási események eltárolása dátum és idő szerint
- Extra motortér védelem
- Korszerű, mikrovezérlsű elektronika
- Kis fogyasztás (18 mA)
- Vandálbiztos, cseppálló készülékház

Elektromosautó riasztó

Blue 16 autóvédelem

Az AUTÓVÉDELMI RENDSZER:

Természetesen, mint minden elektronikus védelemi eszköz, a Blue16 is fény és hangjelzést ad az összes ajtó, csomag- és motortér nyitására, blokkolja a jármű motorját. Ez eddig nem lenne különleges, de menjünk végig a funkciókon és láthatjuk azt az összefonódást, ahogy egyesül a technikai tudás a tapasztalattal, és együtt egy valóban egyedi autóvédelmi rendszert alkot, ami minden funkciójában újdonságot alkalmaz.

Ki- és bekapcsolás

A rendszer bekapcsolása történhet bármilyen módon, akár a jármű gyári távkapcsolójával is. Ennek nincs biztonságtechnikai szempontból jelentősége, csak az a lényeg, hogy aktívvá váljon a gépjárművédelem.
(Természetesen figyelni kell, hogy a autóvédelmi rendszer valóban bekapcsoljon! A közelmúltban több olyan eset történt, amikor egy egyszerű trükkel rabolták ki az autót. Az elkövető zavarta az autó lezárásához és a riasztó élesítéséhez szükséges jelet, erre az autó nyitva maradt, mert a tulajdonosa nem figyelt rá csak megnyomta a távkapcsolót. Hiába a hang és fényjelzés, ha nem figyelünk. A nyitva maradt autót pedig az elkövetők kifosztották. Természetesen nem az autót vitték el, mert azt azért lényegesen nehezebb, csak mindent elvittek, ami benne volt. Egyszerű trükk figyelmetlen autósok ellen.)

A kikapcsolás viszont lényeges. A rádiófrekvenciás távkapcsolók jele, elméletben rögzíthető, visszajátszható, manipulálható, de akár megfejthető. Természetesen egy ugrókódos kommunikáció nem olyan könnyen támadható, mint ahogyan arról internetes topikokban beszélnek, és nem lehet egyszerűen hozzájutni olyan eszközhöz, ami egy pillanat alatt megfejtene minden kódot, még laikus kezében is. Itt elméletről beszélünk, aminek szerencsére nem nagy az életszerűsége, de, ha valami támadható, az ellen védekezni is lehet, és kell.

Akadályozzuk meg, hogy a kikapcsolás manipulálható legyen:
A Blue16 hatástalanítására cserélő kódos, érintőkulcsot használ. Érthetőbben ez egy kis kapszula (transzponder), amit a használó a szélvédőn elhelyezett vevő közelébe érint. A kapszula nem tartalmaz elemet, a működéséhez szükséges energiát a vevőrész szolgáltatja számára. Ezzel a megoldással nincs kisugárzott jel, amit bárki, bármilyen módszerrel vehetne, rögzíthetne, megfejtene.
A kapszula odaérintésekor a vevőegység értelmezi a kapott kódot, azonosítja, és, ha megfelelő, akkor oldja az autóvédelmi rendszert, majd egy másik kódot ad vissza a kapszulának, azaz kódot cserélnek.

A kódkulcs

Három darab kódkulcs jár egy autóvédelmi rendszerhez. Egy mesterkulcs, ami piros - ezzel különbözteti meg magát a többitől - és két darab, természetesen kék kulcs, a mindennapi használathoz.
A piros, mesterkulcs segítségével lehet új kulcsot tanítani a rendszerhez, természetesen az egyéni, második azonosító ismeretében. A mesterkulccsal is letehet szervizállapotba helyezéshez és akkor, ha elvész egy kulcs, vagy úgy sejti a tulajdonos, hogy valaki kulcsot tanított a rendszerhez. Ha a tulajdonos úgy véli, hogy az  autóvédelmi rendszerhez valaki megpróbált kulcsot tanítani, ezzel a piros kulccsal, a vevő előtt elhúzva azonnal elfelejteti az összes feltanított kulcsot.

A feltanított kulcsok száma bármikor ellenőrizhető, a rendszer vissza tudja jelezni a tulajdonos számára, hogy adott pillanatban hány darabot ismer.
A kulcs tanításához szükséges a piros színű mesterkulcs, a személyes második azonosítás ismerete és egy új nyerskulcs. Csak nyerskulcs programozható, ha egy kulcs már fel volt tanítva, az csak ugyanannak a központi egységnek tanítható, másik nem fogadja el. Ha valaki szerez egy kulcsot, azzal nem ér semmit, még, ha valamilyen módon meg is szerezné a tulajdonos személyes kódját.

Blue 16 azonosítás

Blue 16 kódkulcs

Blue 16 riasztó mesterkulcs

Több szintű azonosítás

Az elsődleges azonosítás a transzponder megléte. A transzponder vevőjéhez érintése kikapcsolja a riasztórendszert, az ajtók nyithatók, a motor beindítható, de a jármű használatához, elmozdulásához szükséges egy második azonosítás.

A második azonosítás egyéni megoldás, aminek az adott jármű lehetőségei szabnak határt. Egyszerű példaként, a használónak a tükörállító kapcsolót kell adott ritmusban adott irányba meghúzni, de lehet a kormányon lévő gombok ritmusos megnyomása is… Az autó beindítható a második azonosítás nélkül, lehet melegíteni a motort, lehet nyitni a kertkaput, csak elindulni nem szabad. Amint azonosítás nélkül megmozdul a jármű, aktiválódik a motor leállítás folyamata.

Autó lopásgátlás

Bár nem jellemző szerencsére, hogy valakit kiszállítanak az autóból, de az előfordult már, hogy kicsaltak. Hátulról belekoccannak az autóba, a rutintalan sofőr kiszáll, hogy megnézze mekkora a baj, majd mögötte beugrik valaki az ülésbe és elhajt.
Az autó lopásgátlás, ha járó motornál kinyílik a bal első ajtó, és nem történik utána azonosítás, elindítja a motor leállítási folyamatát.

Hangjelzés

A Blue16 igyekszik megkülönböztetni magát. Nem csak szolgáltatásaiban, hangjában is egyéniség.
Lehetőség van a gyári kürt vagy plusz kürt és sziréna egyszerre történő megszólaltatására, egyéni ütemben. Hangos, egyéni, felismerhető.

Saját akkumulátor

A központi egység saját belső akkumulátorral van ellátva, ami akkor is ellátja energiával az autóvédelmi rendszert, ha elvágnák a kábeleit vagy megszüntetnék a gyári akkumulátor csatlakozását.

A védelem védelme – motortérzár

A Blue16 kompakt autóriasztó, ami azt jelenti, hogy központi panel és sziréna egy egység, ami a motortérbe szerelendő. ….Az autóvédelmi rendszer központja (és sok esetben az autó komputere is) így mechanikusan védett minden illetéktelen hozzáféréstől, annak közelébe csak a tulajdonos tudtával juthat bárki.
A motortérvédelem mindig aktív, kikapcsolt rendszer esetében is riasztást vált ki a motortér nyitásának kísérlete, hiszen egy ilyen mozdulat a tulajdonos tudta nélkül arra utal, hogy illetéktelen szeretne hozzáférni a biztonsági rendszerhez.

Emelésérzékelés, mozdítás, ütés

A gépjárművédelem nem csak az ajtók nyitását figyeli, extrém esetben a jármű akár el is húzható a parkolóhelyről. A beépített mozgásszenzor figyeli a jármű felvett állapotát, és ehhez képest riasztást vált ki az emelés, elmozdítás, sőt egy erőteljesebb ütés is.

Riasztás memória

Elromolhat az autó, elromolhat az autóriasztó rendszer, elállítódhatnak beállítások, hiba előfordulhat minden eszközzel, sőt a kezelésével is. A hibakeresés összetett feladat, hiszen csak annyit tudunk egy védelmi problémáról, hogy indokolatlanul megszólalt a sziréna. A Blue16 memóriában őriz minden eseményt, ami számunkra nagy segítség. Kiolvasva a hibatörténet azonnal rávezet, hogy mi okozza a bajt.

Rendkívül kis fogyasztás

Talán a leglényegesebb műszaki paraméter, mert a gépjárművédelem csak addig aktív, amíg van számára energia, de egy álló autóban ez véges. Nagyon sok jármű olyan elektromos rendszerrel rendelkezik, ami a leállítás után figyeli a rendszert, ellenőrzi és egy helytelenül kiválasztott autóvédelmi rendszer esetén hibát jelez. Egy átlagos riasztórendszer nyugalmi áramfelvétele 80mA, egy műholdas védelem esetében ez elérheti 120-150mA-t is. Ekkora fogyasztás mellett egy akkumulátor nem bírja egy hétig, lemerül. A Blue16 18mA nyugalmi áramfelvétellel védi az autót. Ez az extrém alacsony fogyasztás minden jármű minden elektromos rendszerének megfelel.

Blue 16 kis fogyasztás

Blue 16 riasztó központi egység

Blue 16 emelés érzékelés

Kompatibilitás

A Blue16 kompatibilis minden autótípussal. Ez elég komoly kijelentés, ugyanis számtalan elektromos megoldást alkalmaznak a járművekben. A hagyományos, analóg rendszert leváltották a Can bus rendszerek, ezek saját kommunikációval, egyedi digitális hálózattal szolgálják az autó működését.  A rendszerek sokfélék, a rajtuk futó jelek egyediek, sokszor az autó évjáratán belül is változnak. Az autóvédelmi rendszer több, számára szükséges információt erről a Can bus rendszerről csatol le. Vannak olyan információk, mint például az ajtónyitás, ami már nem egy egyszerű kapcsoló, nem analóg jel, csak a CAN bus rendszer hálózaton található.
Mivel a Blue16 magyar termék, és a magyarok többsége ügyes ember, mindent megold és feltalál, az autó Can bus rendszere sem lehet kivétel. A járművek folyamatos monitorozása és a változások figyelése, az azonnali reakció miatt kijelenthető, hogy ha ma reggel piacra kerül egy új Can bus rendszerrel szerelt jármű, ahhoz délutánra létezik kompatibilis csatoló szoftver.

Szerviz üzemmód

A gépjárművédelem személyes dolog. Nem illik elárulni róla, vagy működéséről semmit, mert amit két ember tud, azt mindenki tudja. A kiadott információ elhangozhat egy olyan környezetben ahol olyan is hallja, aki abból hasznot akar húzni. De szervizbe, mosóba kell járni, ezért a Blue16 rendelkezik egy szervizállapottal, amikor a gépjárművédelem felfüggesztett állapotban van. Természetesen ezt az állapotot csak a kódkulccsal és az egyéni második azonosítás ismeretében lehet elérni.
A szervizállapot bekapcsolásakor a rendszer visszajelzi az ismert kódkulcsok számát, ezzel figyelmeztet egy esetleges manipulálásra.

Hibakeresés

Egy jármű meghibásodása esetén az első bűnbak az autóriasztó, ami eszünkbe jut. A szerviz hibakeresését nagymértékben megnehezíti, hogy az autóvédelmi rendszer több helyen is beleavatkozhat a jármű üzemszerű működésébe. A szerelő nem ismerhet minden autóvédelmi rendszert, minden beszerelő műhelyt nem feladata, nem kell bíznia sem a termékben, sem abban a szerelőben, aki utoljára az autóban „turkált”. Az első reakció, hogy az autóriasztó a hibás, azt szereljék ki és, ha akkor is fennáll a probléma, hát akkor majd megnézi az autót. 
A Blue16 rendelkezik egy olyan szervizfunkcióval, ami a szerelő számára a hibakeresés alatt szimulálja a gyári és a blokkolt állapotot. A szerelő egyszerű teszt alapján eldöntheti, hogy a beépített Blue16 rendszer okozhat-e hibát, vagy a probléma az autó gyári rendszerében keresendő.

Jelszó boríték

A rendszer tartozéka egy biztonsági matricával lezárt boríték, ami két kódszámot tartalmaz. Az egyik nekünk kell, szerelőknek. Ezzel a kódszámmal tudunk belépni a program menübe, ahol konfiguráljuk a rendszert.
A másik egy személyes kód a tulajdonos számára, amellyel indíthatóvá teheti a járművet olyan esetben, ha például elhagyja a kódkulcsot vagy meghibásodna valamelyik összetevője az autónak, ami az egyéni, második azonosítást végzi.
A boríték lezárt állapotban érkezik a gyártótól. A szerelőnek szánt kód - ami a rendszer konfigurálásához kell - látható, a tulajdonos kódja csak a boríték kinyitása után lesz ismert.

Blue 16 riasztó szerviz üzemmód

Blue 16 autóvédelmi rendszer

Blue 16 jelszó boríték

Amennyiben kérdése lenne vagy termékünk, szolgáltatásunk elnyerte tetszését és időpontot egyeztetne, kérem, keresse munkatársunkat a 061 436 0 436 telefonszámon.