Autóriasztó

Utólagos, vagy gyári távkapcsolóval vezérelhető belépő modell analóg és CAN-bus rendszerű járművekhez

 

Basic

Autóriasztó és rejtett nyomógombbal azonosítható rablásgátló, az alapfokú védelmi csomag

 

Basic Plus

Autóriasztó és közelítőkártyával azonosítható rablásgátló, az alapfokú védelmi csomag

 

Medium

Amit minden átlagos használatú jármű megérdemel

 

Premium Connection

A Medium csomag kiegészítése GSM átjelzővel, hogy Ön mindent tudjon az autójáról.

 

Blue16

Gépjárművédelmi rendszer, az elérhető maximum

 

Blue16 Connection

A Blue16 rendszer kiegészítés GSM átjelzővel

 

Autóriasztó vagy riasztócsomag?

Tíz évvel ezelőtt egy autóriasztó megvédte az autót, de az autó elektronikai változása magával hozott olyan sebezhető pontokat, amelyek befedése már nem a riasztógyártók feladata, ezt nekünk autóriasztós szakembereknek kell elvégezni. Ma minden járműben egy számítógép szív dobog, az elektromos összetevőket egy rendszerbe gyűjti és vezérli, az ablakemelőtől az önindítóig. A rendszer rengeteg előnye mellett a mi oldalunkról sebezhető pontok is keletkeztek, hiszen a jármű diagnosztikai csatlakozóján (OBD) keresztül megfelelő szoftver birtokában elérhetővé válhat az elektromos kormányzár, a kézifék és a gyári immobiliser is. Míg régen az autóriasztó mellett az említett gyári biztonsági eszközök emelték a védettségi szintet, ma „könnyen” megkerülhetővé váltak. Szükség volt olyan módosításokra, amelyek továbbra is megtartják az autóriasztó valós védelmét.

Ilyen apró, de rendkívül hasznos kiegészítés, melyet minden általunk szerelt védelmi eszköz esetén beépítünk, a diagnosztikai csatlakozó (OBD) blokkolása. A csatlakozó kommunikációs vonalát tiltjuk, hogy az autótulajdonos engedélye nélkül senki ne férhessen hozzá az autó elektromos rendszeréhez, ne tudjon azon semmiféle módosítást eszközölni.

Az igazi nagy lépés a rablásgátlás. A rablásgátlás segítségével már nem csak álló helyzetben védjük az autót, hanem járó motorral is, sőt akkor is védelmet nyújt, ha illetéktelen kézbe kerül az autó kulcsa.

Bár a menet közbeni kiszállítás, kikényszerítés szerencsére nem jellemző hazánkban, de általános az ellopott autókulcs és általános a kicsalás. Amikor a forgalomban belekoccannak az autóba, egy átlagember mit sem sejtve kiszáll, hogy megnézze mi is történt. Valaki beugrik a járó motorú autóba és elhajt. Ugyan ez történhet, amikor a sofőr kiszáll, hogy kinyissa vagy becsukja a kertkaput, garázsajtót. Az uszodai szekrényből, a strandon a ruhazsebből vagy az íróasztalfiókból ellopott autókulcs sem ritka. Ezeket mind kiküszöböli a rablásgátló.

Hogyan működik?

A jármű használójának a motor beindítás után, illetve járó motornál történő bal első ajtó nyitása után azonosítani kell a jogos használatot. Az azonosítás lehet rejtett nyomógomb megnyomása, lehet egy közelítőkártya amit a zsebben tartunk, több megoldás létezik, mindenkinek saját döntése, hogy melyik a kényelmesebb, ez a biztonsági szintet nem befolyásolja.
Ha az azonosítás nem történik meg, tehát nem nyomja meg a használó a rejtett gombot vagy nincs ott a közelítőkártya vagy a kártya eltávolodott az autótól, aktiválódik a rablásgátlás és a jármű motorja két percen belül leáll, mintha kifogyott volna belőle az üzemanyag.

A rejtett nyomógomb helyének ismeret vagy a közelítőkártya megléte nélkül a jármű használhatatlan. Egy lopási kísérlet során az autóriasztó megszólal, felhívva magára a figyelmet, értesítve a környezetet, a rablásgátló nem engedi beindítani a jármű motorját. Ha kulcslopás történt, az autó beindul, a riasztó nem szólal meg, de a rablásgátló leállítja a járművet, ráadásul kimozdítva parkolóhelyéről, olyan környezetben az utca közepén, ahol további próbálkozásnak nincs valószínűsége.

Védelmi csomagjainkat a biztonságtechnikai gyártók legjobbjainak termékeiből állítjuk össze. Minden termékünk rendelkezik bevizsgálással, ezáltal alkalmasak járműipari beépítésre, felhasználásuk nem befolyásolja az adott gépjármű garanciáját.